پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲

مواردی در سند 2030 از نظر شرعی دارای اشکال است

پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۵
کد مطلب: 512439
وزیر آموزش و پرورش اجرای سند 2030 را در قالب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در سند 2030 مواردی وجود دارد که از نظر شرعی و عرفی دارای اشکال است و البته اجرا نخواهد شد.
مواردی در سند 2030 از نظر شرعی دارای اشکال است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در بازدید سرزده از پردیس دخترانه شهید باهنر گفت: سند 2030 توصیه‌ای است که توسط سازمان یونسکو با هدف توسعه پایدار در کشورها تدوین شده است و در آن 2 مقوله،  سلامت و آموزش مورد تأکید قرار گرفته است.
وی افزود: در این سند، آموزش همه افراد جامعه مورد تأکید قرار گرفته است و کشورها در جلسات سالانه، گزارشی از روند آموزشی خود به یونسکو ارائه می دهند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای سند 2030 ، توصیه‌ای است و هیچ کشوری متعهد به اجرای مفاد آن نیست چنانکه در قسمتی از این سند آمده است، ‌مواردی که با عرف و اعتقادات یک کشور مغایرت داشته باشد، اجرایی کردن آن توصیه نمی شود.
احمدی دانش آشتیانی تصریح کرد: اجرای سند 2030 در کشور ما در قالب سند تحول است و چیزی خارج از سند اجرا نمی شود، در این سند مواردی است که از نظر شرعی و عرفی دارای اشکال است و البته که اجرا نخواهد شد.
وی افزود: ممکن است، این سؤال در ذهن افراد متبادر شود،‌ اگر مفاد سند 2030 همان مواردی است که در سند تحول وجود دارد، ‌پس چه لزومی بر اجرای مفاد آن است.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برای ارائه گزارش به جهانیان در خصوص وضعیت آموزشی در ایران و دستاوردهایی که جمهوری اسلامی در زمینه آموزش به دست آورده است و هم چنین تعامل با سایر کشورها، اجرای این سند 2030 مؤثر است.
وی خاطرنشان کرد: سند 2030 هیچ تعهدی برای جمهوری اسلامی ایجاد نمی کند، زیرا اگر سندی تعهدآور باشد، قبل از اجرا باید در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، بنابراین سند 2030 تفاهم نامه ای است که اغلب مفاد آن در سند تحول بنیادین وجود دارد.
وی مطالبی که برخی افراد در باره سند 2030 مطرح کرده اند را ناقص توصیف کرد و افزود: اینکه می گویند،‌ وزرای آموزش و پرورش این سند را امضا کرده اند، کذب محض است، زیرا این تنها یک تفاهم نامه است که کشورها به بهانه آن، در یونسکو گردهم می آیند و عملکرد همدیگر را مورد بررسی قرار می دهند، بنابراین از آنجا که ایران در بحث آموزش و سلامت، شاخص های خوبی دارد، این مسئله برای کشور ما بسیار با اهمیت است و از تصورات غلط و برداشت های سوء جلوگیری می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *