کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام علی محمدی مطرح کرد:

83 کشوردرمسابقات قرآن کریم شرکت می‌کنند

30 فروردين 1396 ساعت 14:37

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به شرکت 83 کشور در مسابقات قرآن کریم، از برگزاری مسابقه ویژه طلاب و دانش آموزان در این دوره از مسابقات خبر داد.



به گزارش جهان نیوز، مسابقات بین المللی قرآن کریم از امروز در مصلی امام خمینی(ره) اغاز می‌شود.

 
حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: امسال با حضور 83 کشور، 5 مسابقه بین المللی در مصلی‌ برگزار می‌شود.
 
امسال برای نخستین مرتبه، برگزاری مسابقه‌های بین المللی بانوان، طلاب، بزرگسالان و دانش آموزان دختر و پسر را شاهد هستیم.
 
وی افزود: این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم با مشارکت 276 حافظ و قاری قرآن کریم، مدیریت می‌شود.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: همچنین امسال 400 نفر میهمان ویژه قرآنی داریم.
 
محمدی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت دادن مسئولان به قرآن کریم گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: یکی از برنامه‌های اصلی مسئولان، ترویج قرآن است اما آنچه مد نظر رهبری است کمتر مشاهده می‌شود زیرا تعبیر ایشان این است که قرآن از برنامه‌های اصلی مسئولان باشد.
 
دبیر ستاد عالی مسابقات کشور مسابقات قرآن را متعلق به نظام اسلامی دانست و گفت: یکی از موضوعاتی که به همه دستگاه‌ها اعلام شد این بود که این مسابقات متعلق به نظام است و همه دستگاه‌ها می‌توانند در این امر مشارکت کنند و در این راستا آرم سازمان اوقاف را از روی پوستر و نماد‌های مسابقات کنار گذاشتیم و حتی در این زمینه یک آرم و نشان خاص طراحی شد. از این رو همه نهاد‌ها باید ظرفیتشان را برای برگزاری مطلوب رقابت‌ها بکار گیرند و این انتظار را از همه داریم که ظرفیت قرآنی نظام در مسابقات از سوی همه نهاد‌ها دیده شود.
 
وی ظرفیت مسابقات کشورمان را کم‌نظیر عنوان و خاطرنشان کرد: به اعتراف داوران و شرکت‌کنندگان، مسابقات ما ظرفیتی دارد که دیگر کشورها ندارند و جوانان ما در ردیف برترین‌های دنیا هستند و در مسابقات کشور‌های مختلف رتبه برتر کسب می‌کنند.



منبع: میزان


کد مطلب: 512396

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/512396/83-کشوردرمسابقات-قرآن-کریم-شرکت-می-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com