جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲

چرا آمریکا کشتار شیعیان را نادیده می‌گیرد؟

چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 512286
نسل کشی شیعیان در تمامی کشورهای جهان توسط آمریکا و رسانه های اصلی این کشور نادیده گرفته می شود.
چرا آمریکا کشتار شیعیان را نادیده می‌گیرد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از شبستان ، روزنامه هافینگتن پست گزارش داد: دو روز پیش اتوبوس های حامل ساکنان شهرک های شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» توسط یک بمب گذار انتحاری مورد حمله قرار گرفتند. از 126 نفری که در این حادثه زنده زنده سوختند، 80 نفر کودک بودند.

اهالی فوعا و کفریا، سکوت مجامع بین المللی و سازمان های مدعی حقوق بشر در برابر کشتارکودکان مظلوم سرزمین شان را محکوم کردند.

ساکنان این شهرک های شیعه نشین قبلا هم هدف حملات تروریستی قرار گرفته بودند. سازمان نظارت بر حقوق بشر سوریه اعلام کرد که این اتوبوس ها به طور خاص هدف قرار گرفته اند، و شواهد گذشته نشان می دهد به احتمال زیاد این افراد به دلیل شیعه بودنشان هدف حمله قرار گرفته اند.

اما متاسفانه رسانه های جریان اصلی آن گونه که باید به این حملات نمی پردازند. آنها حتی از اهمیت چنین حملاتی  هم می کاهند. این اقدام به نوعی انسانیت انتخابی است.

حال کافی است کسی ادعا کند که بشار اسد متهم به کشتن شماری از غیرنظامیان شده است. رسانه ها آن را در بوق و کرنا می کنند و حتی دونالد ترامپ به سوریه حمله می کند. این در حالی است که حمله به اتوبوس ها در فوعه و کفریا که بیشترین تعداد تلفات در سال جاری در سوریه است، از سوی رسانه ها چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

در این بازی تاریک شطرنج جهان، مسلمانان شیعه در سمت شر قرار داده شده اند. برخی رسانه ها به شکلی کورکورانه فکر می کند که تمرکز بر نسل کشی مسلمانان شیعه بدان معنی است که آنها با ایران و بشار اسد هماهنگ هستند. آنها در حقیقت با لاپوشانی کردن حقیقت، کشتار هدفمند میلیون ها نفر را از ترس واکنش های شدید سیاسی نادیده می گیرند.

مسلمانان شیعه در سوریه تنها کسانی نیستند که نادیده گرفته می شوند. در واقع هیچ کس بیش از مردم یمن نادیده گرفته نمی شوند. شیعیان یمن با بمب های ائتلاف به رهبری عربستان هدف قرار می گیرند. در این کشور میلیون ها نفر از فقر رنج می برند، بیش از 10 هزار نفر کشته شده اند، و صدها هزار نفر در شرایط قحطی به سر می برند. یک بحران انسانی در یمن وجود دارد، اما رسانه ها و نمایندگان مجلس آمریکا و یا ترامپ چندان توجهی به آن نمی کنند زیرا این کشور توسط عربستان سعودی به عنوان متحد آمریکا هدف قرار گرفته است.

قربانیان شیعه در همه جای دنیا نادیده گرفته می شوند؛ چه در یمن، سوریه و پاکستان و چه در بحرین و نیجریه و عراق.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ديده بان كور حقوق بشر
Iran, Islamic Republic of
غربی ها فقط استفاده ابرازی از حقوق به اصطلاح بشری میکنن و فقط ادعا دارند ولی دست خودشان کاملا به هر جنایتی آلودست