سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
پول‌شویی از سانس تا پرس؛

افشای فساد ریشه دار در رئال مادرید

سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 512174
دادستان اسپانیا از افتتاح پرونده سنگین و پیچیده فساد مالی در باشگاه رئال‌مادرید خبر داده و معتقد است این پول‌شویی‌ها ریشه‌دار و قدیمی است.
افشای فساد ریشه دار در رئال مادرید
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، در حالی که باشگاه رئال مادرید همچنان با حکم سنگین یوفا بابت ارتکاب به جرم در بخش عقد قرارداد غیرقانونی به خصوص در مقطع سنی نوجوانان دست و پنجه نرم می‌کند، حکم دیگری از سوی دادستان کل اسپانیا این باشگاه را وارد بحرانی تازه کرده است. محور اصلی پرونده تازه‌ گشوده شده به لورنزو سانس مدیرعامل پیشین این باشگاه مربوط می‌شود.

طبق اظهارات دادستان کل اسپانیا مدیرعامل اسبق باشگاه رئال مادرید در زمان مدیریت خود حداقل 6 میلیون یورو پولشویی داشته و از پرداخت مالیات با گم کردن رد معاملات خود، خودداری کرده است. پیش بینی می‌شود حداقل 5 سال و 6 ماه طبق قوانین رایج مالی برای این مالک قدیمی حبس تعزیری در نظر گرفته شود.

این فرارهای مالیاتی علیه وزارت خزانه‌داری اسپانیا در سالهای 2008 و 2009 رخ داده است. لورنزو همچنین متهم به اختلاس 5/7 میلیون یورویی در کارهای هنری است. وی این مبلغ را بخاطر معامله با یک طرف ایتالیایی در پارما بدست آورده است.

جالب اینجاست که پای همسر سانس نیز به این ماجرا کشیده شده است. لوز ماریا دوران همسر مالک پیشین باشگاه رئال مادرید پس از جدا شدن از وی، معادل 50 درصد از ثروت شوهر خود را به جیب زده که نزدیک به 5 میلیون یورو برآورد می‌شود.

دادستان کل اسپانیا بر این باور است که این رقم تقریبا معادل میزان همان پولشویی است که بدون هیچ سندی در خزانه‌داری باشگاه مادرید به صورت یک بی‌نظمی مالی ثبت شده است. انتشار این خبر، هواداران باشگاه رئال مادرید را نگران و دلخور کرده است.

فلورنتینو پرس مدیرعامل کنونی باشگاه نیز درگیر چند پرونده زمین‌خواری و فساد مالی بوده و هست. همچنان مالک واقعی 3 برج بلندمرتبه مادرید مشخص نیست و شهردار این شهر نیز در پرونده پرس به عنوان یک شریک جرم مطرح شده است.

فساد ریشه‌دار در باشگاه رئال مادرید اکنون قابل تکذیب نیست و دادگاه عالی اسپانیا در ارتکاب به جرم مقامات پیشین و کنونی باشگاه رئال مادرید هیچ تردیدی ندارد. گفته می‌شود حداقل 18 شرکت بین‌المللی با کاربری بازرگانی، زیرمجموعه باشگاه رئال مادرید در حال فعالیت هستند و با اعتبار این باشگاه اقدام به تجارت کرده و هیچ‌گونه اثری از پرداخت مالیات یا اظهار مالیاتی در این شرکت‌ها دیده نمی‌شود. اکثر این شرکت‌ها بدون مجوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند و ادعا می‌کنند شعله‌ای از شرکت مادر در آمریکای جنوبی هستند.

اسنادی نیز در این خصوص به دست آمده که نشان می‌دهد باشگاه رئال مادرید به اسم پاداش و به بهانه‌های گوناگون مدیران این شرکت‌ها را با معافیت مالیاتی تشویق کرده و در سفرهای بسیار پرهزینه کوهی از اسناد و فاکتورها را به حسابداری و خزانه‌داری باشگاه تقدیم می‌کند که بهترین فرصت برای پولشویی از همین طریق فراهم می‌شود. تا یک هفته دیگر دادگاه لورنزو سانس مالک و مدیرعامل پیشین رئال مادرید برگزار می‌شود اما تا آن زمان مشخص نیست رسانه‌های اسپانیا چه تأثیری بر روند این پرونده بگذارند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *