سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
رئیس کل گمرک:

درآمد کشور به رشد ۶۱ درصدی رسید

سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 512089
رئیس کل گمرک و معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: درآمد کشور در سال ۹۵ نسبت به سال قبلش ۶۱ درصد رشد داشت.
درآمد کشور به رشد ۶۱ درصدی رسید
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، وی افزود: سطح تعرفه‌ها به‌واسطه آن گروه 10 قاعدتا بالا آمده ولی چون ارزش‌گذاری و آن سامانه توانسته کمک کند، درآمدها افزایش پیدا کرده است.

رئیس کل گمرک و معاون وزیر امور اقتصاد و دارائی تصریح کرد: سال گذشته صادرات کشور 44 میلیارد دلار بوده که 43.8 یعنی با فاصله 300 میلیون دلار تراز مثبت تجاری داشتیم و این نشان می‌دهد که برای بار دوم تراز تجاری کشور مثبت بوده است.

کرباسیان بیان کرد: یک مالیات ارزش افزوده واردات هم می‌گیریم که در این زمینه 31 درصد رشد داشتیم، حدود 22 نوع عوارض می‌گیریم که آن هم 30 درصد رشد داشته و همه اینها را به خزانه می‌ریزیم و این نشان می‌دهد که واردات از سایر مبادی به سمت رسمی شدن تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: اتفاقی که افتاده و شاید کمتر به آن پرداخته شده اینکه یک تعرفه ساده داریم که روی کل کتاب است، اما یک تعرفه موثر هم داریم که چه مقدار تعرفه موثر عملا در راستای حمایت از تولید عمل کرده است، یعنی میزان واردات به نسبت دریافتی، این نشان می‌دهد که چه مقدار تعرفه و نرخ حقوق ورودی عمل شده است.

رئیس کل گمرک و معاون وزیر امور اقتصاد و دارائی عنوان کرد: از 6 درصد که در سال 91 بوده به 12 و نیم درصد در سال گذشته رسیدیم، یعنی نرخ حمایت از تولید داخلی کشور عملا دو برابر شده است.

کرباسیان اضافه کرد: این درحالی است که در حدود 90 درصد واردات کشور با تعرفه کمتر از 10 درصد می‌آید چون کالای اساسی، مواد مصرفی و ماشین‌آلات است.

وی خاطرنشان کرد: گمرک کشور در زمینه کشفیات قاچاق هم 50 درصد رشد داشته است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *