چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

مطالبات نسل سوم از دولت

دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 511899
عضو هیات علمی دانشگاه تهران با تاکید بر ایجاد تحول نسلی و حضور فعال نسل سوم در کشور، گفت: اگر با تحول نسلی امید و اعتماد به نفس نسلی ایجاد شود، بسیاری از مشکلات با تمرکز بر تکنیک‌ها و تاکتیک‌های علمی به راحتی قابل حل است.
مطالبات نسل سوم از دولت
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، جریان مردمی جماران بنا دارد طی سلسله نشست‌هایی با مراجع تقلید، بزرگان و اندیشمندان ضمن بیان دیدگاه‌های خود در خصوص وضعیت اداره کشور و همچنین مسائل 33 میلیون جوان ایرانی از آنان طلب راهنمایی و کسب مشورت نماید.

در این راستا ابراهیم فیاض عضو هیات علمی دانشگاه تهران در جلسه‌ای با شورای مرکزی جماران در خصوص وضعیت جامعه و جوانان اظهار داشت: امروز ساختار اجرایی و اداره جمهوری اسلامی متصلب شده، می‌خواهد اصولگرا باشد یا جناح دیگر همه جریانات در یک انسداد قرار گرفته‌اند.

وی افزود:‌ در چنین شرایطی که کشور 33 میلیون جوان دارد و راه حل‌های سنتی و متصلب در تکنیک و تاکتیک فاصله زیادی با حل مسائل‌مان دارد، تنها یک راه حل برایمان باقی مانده است.

فیاض با تاکید بر اینکه اگر تحول نسلی رخ ندهد؛ دو راه پیش روی آینده جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: یا تحول نسلی و حل مسائل در مملکت با
خشونت رخ می‌دهد و یا با تدبیر جریانات بصورت آرام منتقل می‌شود.

عضو هیات علمی
دانشگاه تهران تاکید کرد: باید توجه داشت که اگر جریانات فعلی مملکت در دوره‌های اوج خود خوب عمل کردند، به دلیل آن بود که خود همین‌ها که الان هستند، در سن و سال کم روی کار آمده‌اند و ضرورت‌های زمان خود را درک و برای آن راه حل‌های صحیح اتخاذ می‌کردند.

وی اظهار داشت:‌ اگر جماران بتواند تحول نسلی ایجاد کند و تمرکز خود را بصورت جدی روی این مساله قرار دهد، کار خود را کرده است وگرنه باقی فعالیت‌ها کارهای کلیشه‌ای و عبث است و برای چنین اقدام بزرگی باید جماران تا انتها محکم بایستد و از این موضع کوتاه نیاید.

فیاض خطاب به جمع حاضر خاطرنشان کرد:‌ شما در این مقطع زمانی با توجه به زمینه‌های موجود
نخبگان حوزوی و دانشگاهی افراد با تجربه اجرایی فراوان نسل سومی می‌توانید تحول نسلی ایجاد کنید که ماحصلش اعتماد به نفس نسلی است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه اگر بتوانید با تحول نسلی، امید و اعتماد به نفس نسلی ایجاد کنید بسیاری از این مشکلات با تمرکز بر تکنیک‌ها و تاکتیک‌های روز و علمی به راحتی برای نسل شما قابل حل است، اظهار داشت: شما بحث‌های تئوریک و اسلامی را بر عهده حوزه‌های علمیه بگذارید و از آنان مطالبه کنید و خودتان بر روی حل مشکلات تکنیکی و تاکتیکی اداره کشور متمرکز شوید؛ در این راه از برچسب تکنوکرات نترسید و بر روی علم نافع حل‌کننده
مشکلات ملموس مردم متمرکز بشوید.

وی ادامه داد:‌ اگر واقعا چنین مسیری را می‌خواهید طی کنید باید در صحنه
ریاست جمهوری وارد صحنه بشوید و پایش بایستید.

فیاض با اشاره به اینکه باید در انتخابات‌های بعدی مجلس و شورای شهر، سازماندهی کنید و برنامه‌ها و نیروهای نسل سومی با افقی جدید بصورت کاملا جدی وسط صحنه باشند، تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی کنید که مجلس آینده یک مجلس نسل سومی باشد و نباید در هیچ کارزار انتخاباتی دست از مطالبات نسل سومی خود بکشید و محکم وسط صحنه باشید.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران  ادامه داد:‌ برای چنین هدفی باید نسل نخبگانی را بسازید که آماده خدمت باشند و برای حل مسائل واقعی و ملموس مردم فکر طراحی و برنامه ریزی کنند.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار  جعفر فرجی دبیرکل جماران و احمد نادری مدیرگروه مردم شناسی دانشگاه تهران و سخنگوی جماران مباحثی را در خصوص اهداف و ماموریتهای این جریان بیان کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *