پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

سفر به شیراز گرانتر از خارج رفتن!

دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 511863
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در تشریح علت کاهش مسافران نوروزی فارس گفت: نرخ بالای خدمات هتل‌ها، هزینه سفر به داخل کشور و استان فارس را گاه بیشتر یک سفر خارجی می‌کند.
سفر به شیراز گرانتر از خارج رفتن!
به گزارش جهان نيوز به نقل ازفارس، ابراهیم شعرا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: ستاد خدمات سفر و تسهیلات نوروزی فارس و شیراز تلاش قابل قبولی در نوروز انجام دادند و همچنین عملکرد شهرداری در پاک‌سازی، زیباسازی و استقرار راهنماهای گردشگری در ورودی‌های شهر مناسب بود ضمن آن‌که و ستادهای آموزش‌وپرورش و دانشگاه توانستند بخش زیادی از مسافران طبقه متوسط را جذب کنند.
 
وی افزود: با تمام اقدامات انجام‌شده و ایجاد امنیت و ایمنی مناسب اسکان و سفر و همچنین در نظر گرفتن اقامتگاه‌های متعدد برای زمان بارش، همچنان شاهد کاهش 34 درصدی مسافران در استان فارس طی نوروز امسال بودیم که یکی از عوامل آن وضعیت جوی بود که برخی اخبار به آن شدت بخشید و مردم گمان کردند سیل استان فارس را درنوردیده است.

این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: عامل دوم کاهش مسافران وضعیت اقتصادی مردم بود که متأثر از شرایط کلی کشور و خارج از کنترل مسئولان محلی است.

وی بیان کرد: عدم ایجاد جاذبه‌های جدید از دیگر عوامل کاهش مسافران فارس بود چون بسیاری از هم‌وطنان جاذبه‌های شیراز را دیده‌اند و باید کارهای درخور و جدید را به همراه تبلیغات مناسب در سطح کشوری ارائه و معرفی کرد.

شعرا ادامه داد: تبلیغات شیراز و فارس برای استقبال از مسافران هم نوروز امسال کم بود و جا داشت از طریق رسانه‌ها و به‌ویژه صداوسیما کار بیشتری در این راستا صورت می‌پذیرفت.

وی متذکر شد: عامل دیگر رکود تعداد مسافران نوروزی فارس، نرخ بالای هتل‌ها و اقامتگاه‌های شیراز نسبت به شهرهایی مانند مشهد و کیش بود چنانکه گاه تورهای خارج از کشور در ترکیه، گرجستان، ارمنستان، باکو و غیره هزینه‌ای کمتر از سفر به نقاط داخلی و شیراز دارند و باید برای این موضوع فکر جدی شود.

شعرا در ادامه گفت: نبود یک متولی قوی و واحد برای ساماندهی مسافران از موارد ضعف جدی پذیرش مسافر و گردشگر در شیراز است که اقدامات را هماهنگ کرده و به‌صورت نتیجه محور آمار عملکرد را درنهایت کار گزارش دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا درست میگن
ما خودمون شیراز زندگی میکنیم همیچی اینجا گرونه خونه . زمین .خراک و...