جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ناصری: سبدی از نامزدهای اصلاح طلب ممکن است کار دستمان بدهد

دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۱۳
کد مطلب: 511835
سخنگوی کارگزاران می‌گوید اصلاح‌طلبان «با سبدی از نامزدها» به انتخابات آمده‌اند.
ناصری: سبدی از نامزدهای اصلاح طلب ممکن است کار دستمان بدهد
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان؛ حسین مرعشی در مصاحبه با روزنامه اعتماد و درباره ملاقات با روحانی درباره نامزد پوششی گفت: من به همراه آقایان موسوی لاری و حسین کمالی از طرف شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برای آخرین رایزنی‌ها، خدمت آقای روحانی رسیدیم.
 
ما نظر مشورتی خود را دادیم. اعلام کردیم که با توجه به اوضاع جبهه رقیب و شرایط سیاسی که در کشور حاکم است توصیه این است که حتماً با سبدی از کاندیداها البته با محوریت حسن روحانی در صحنه باشیم.

وی در پاسخ این سؤال که «آقای جهانگیری تنها پیشنهاد شما بود؟» گفت: از مجموع پیشنهاداتی که به دکتر روحانی شد، ایشان هم نظر ما را مبنی بر معرفی آقای جهانگیری تأیید کردند.

ایشان در اصل فکر می‌کردند که این کار (معرفی کاندیدای پوششی) ضرورت نداشته باشد اما، چون جبهه اصلاحات، شورای عالی اصلاح‌طلبان و هم آقای خاتمی و جامعه روحانیون مبارز بر این امر تأکید داشتند، به نظر متحدان خود احترام گذاشتند و رضایت خود را اعلام کردند.

مرعشی تصریح کرد: تصمیم نهایی درباره ماندن یا رفتن جهانگیری، به هماهنگی ایشان با آقای روحانی باز می‌گردد.

با وجود تأکید مرعشی بر این که معرفی نامزد تصمیم جمعی اصلاح‌طلبان بوده، روزنامه شرق نسبت به عواقب ماجرا هشدار داد. این روزنامه در سرمقاله خود به قلم عبدالله‌ناصری عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نوشت: به طور طبیعی بیشتر مردم دیدگاه‌های رئیس‌جمهور مستقر را دنبال می‌کنند.

اگرچه برخی چهره‌های نزدیک به جریان اصلاحات و اعتدال، به ویژه معاون اول رئیس‌جمهور نیز در انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند که امیدوارم با هماهنگی دکتر روحانی به صحنه آمده باشند.

بارها گفته‌ام رئیس‌جمهور باید با تجهیز کاملاً متفاوتی نسبت به سال ۹۲ وارد رقابت‌ها شود. در سال ۹۲، دکتر روحانی به دنبال ارائه گفتمان خود و ضرورت تغییر دولت بود که این هدف تا حدود زیادی در جامعه با استقبال مواجه شد. امروز با توجه به فضای سنگینی که رقبای روحانی و صدا و سیما علیه وی تدارک دیده‌اند، رئیس‌جمهور نیازمند اتاق فکر و ستاد منسجم‌تری است که بتواند عملکرد مثبت و قابل دفاع خود را به مردم نشان دهد.

وی هشدار داد: بسیاری از اقشار، تصویر درستی از تلاش‌ها و بلایی که اقدامات پوپولیستی بر سر منابع و ظرفیت‌های کشور آورد، در ذهن ندارند. احتمالاً با نظر به همین دشواری بود که دکتر اسحاق جهانگیری برای کمک به رئیس‌جمهور، در انتخابات ثبت‌نام کرده است. تکثر نامزدی که با وجود برخی مخالفت‌های جدی در حوزه اصلاح‌طلبی پیش آمده، نیازمند تدبیر است تا در بزنگاه ائتلاف، روی سبد رأی آقای روحانی تأثیر نگذارد.

توجه جدی به این نکته ضروری است که اگر نامزدهای شاخص، گفتمان مورد اقبالی داشته باشند و با مخاطبان خود، در برنامه‌های رسمی تلویزیونی و رادیویی و سایر شیوه‌های تبلیغی به ارتباط مؤثر برسند، کناره‌گیری آنها هم لزوماً باعث واریز شدن آرایشان به سبد نامزدی که به نفع او کنار خواهند رفت، نخواهد شد. این امر در مرحله دوم انتخابات سال ۸۴ خود را نشان داد و با وجود حمایت هر سه نامزد اصلاح‌طلب از مرحوم آیت‌الله هاشمی، نتیجه انتخابات به شکل دیگری رقم خورد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *