جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

نامه جمع زیادی از کارکنان صنعت نفت به رئیس‌جمهور

دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۶
کد مطلب: 511832
عده زیادی از کارکنان صنعت نفت در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار اجرای کامل قانون نفت و اصلاح وضعیت حقوق و دستمزد خود شدند.
نامه جمع زیادی از کارکنان صنعت نفت به رئیس‌جمهور
به گزارش جهان نيوز، تعداد زیادی از کارکنان صنعت نفت در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار اجرای کامل قانون نفت و اصلاح وضعیت حقوق و دستمزد بر اساس قانون شدند.

در نامه کارکنان صنعت نفت خطاب به حسن روحانی آمده است:

احتراماً‌ همانگونه که مستحضر هستید پیرو سخنان گهربار مقام معظم رهبری و حمایت‌های معظم‌له از کارکنان صنعت نفت در خصوص موضوع ازدیاد برداشت از میادین نفتی مشترک و همچنین با هدف ایجاد انگیزه و نگهداشت نیروی انسانی متخصص، مجلس شورای اسلامی در تاریخ 1391.2.19 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت را تصویب نمود که پس از طی مراحل قانونی تأیید شورای محترم نگهبان، آئین‌نامه مذکور در تاریخ 1393.9.1 از سوی حضرتعالی به وزارت نفت ابلاغ گردید. اما از آئین‌نامه اشاره شده بند مربوط به ترمیم پایه‌های حقوق که مهمترین و امیدوار کننده‌ترین بخش قانون بود تا کنون اجرا نشده است. از آن تاریخ تا کنون اجرای این أئین‌نامه توسط وزیر محترم نفت و سایر مدیران ارشد وزارت نفت به صورت ناقص اجرا نشده است.

به طوری که مفاد و پیوست‌های مهم و انکارناپذیر آن که منجر به اصلاح حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت می‌گردید، اجرا نشده و در مقابل اجرای آن مقاومت خاصی صورت می‌گیرد. نمایندگان کارکنان با تشکیل کمپین (پویش پیگیری مطالبات کارکنان صنعت نفت) با عضویت بالغ بر 15 هزار نفر از کارکنان رسمی وزارت نفت، این عدم اجرای کامل آئین‌نامه را پیگیری کردند و بارها و به هر شکل و صورت و وسیله ممکن به شخص وزیر محترم و مدیران ارشد وزارت نفت متذکر شده‌اند اما مع‌الاسف نتیجه‌ای حاصل نشده و حتی از جانب وزیر محترم مورد بی‌مهری و کم‌لطفی قرار گرفته‌ایم. العجب اخیراً وزیر محترم نفت در مصاحبه یکی از خبرگزاری‌های اعلام نموده‌اند قانون ماده 10 به طور کامل اجرا شده است اما کی و کجا الله‌ اعلم!!!!

کمترین حق ده‌ها هزار کارمند بی‌ادعای صنعت ارزش آفرین نفت شنیدن و التفات به درخواست آنان و اجرای بی‌کم و کاست آئین‌نامه مذکور است. درخواست اجرای کامل و بی‌چون و چرای قانون در کشوری که مفتخر به قانون اساسی اسلامی و ملی است و در دوران زمانبندی دولت تدبیر و امید که با شعار قانون‌مداری و قانون‌محوری امور را در دست گرفت و به حق تا کنون هم بیشترین تلاش خود را در راستای تحقیق این شعار نموده خواسته زیادی نیست. عدم اجرای قانون مصرح توسط وزیر محترم و همچنین وعده‌های کذایی در خصوص اجرای عنقریب قانون مذکور باعث نارضایتی کارکنان از عملکرد وزیر شده است.

لذا اینکه در ماه‌های پایانی دور اول دولت تدبیر و امید قرار داریم ضمن آرزوی موفقیت برای جنابعالی در انتخابات پیش رو از حضرتعالی که در همه حال از کارکنان و فرزندان خود اعلام حمایت نموده‌اید تقاضامندیم دستور فرمایید با اجرای بندهای باقیمانده قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت (ماده 10) گوشه‌ای از حقوق این عزیزان استفاده گردد تا ان‌شاءالله شاهد برگزاری انتخاباتی با شکوه با پشتوانه رأی اکثریت کارکنان صنعت نفت باشیم. ان‌شاءالله
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *