پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آخرین‌وضعیت صادرات خوراک‌آبزیان‌ به‌روسیه

شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 511391
رئیس انجمن خوراک دام و طیور گفت:صادرات خوراک دام، طیور و آبزیان سال گذشته در مقایسه با سال ماقبل خود به سبب شیوع آنفولانزا حاد پرندگان حدودا ۱۰ درصد کاهش یافت.
آخرین‌وضعیت صادرات خوراک‌آبزیان‌ به‌روسیه
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید موافق قدیری رئیس انجمن خوراک دام و طیور با اشاره به آخرین وضعیت صادرات خوراک دام و طیور اظهار داشت: سال گذشته حدود ۲۳۰ هزارتن خوراک دام، طیور و آبزیان به ارزش بالغ بر ۸۶ میلیون دلار به ۱۱ کشور دنیا نظیر ازبکستان، ترکمنستان، ترکیه، امارات واسپانیا صادر شد.
 
وی افزود: صادرات خوراک دام، طیور و آبزیان سال گذشته در مقایسه با سال ماقبل خود به سبب شیوع آنفولانزا حاد پرندگان حدودا ۱۰ درصد کاهش یافت که با برنامه ریزی و انعقاد قراردادهای تجاری با دیگر کشور‌ها در نظر داریم که حجم صادرات را افزایش دهیم.
 
موافق قدیری در خصوص آخرین وضعیت صادرات خوراک آبزیان به روسیه بیان کرد: علی رغم بازدید و تایید سازمان دامپزشکی روسیه از کارخانه‌ها تا کنون به سبب بوروکراسی‌های پیچیده اداری سازمان دامپزشکی کشور موفق به این امر نبودیم.
 
رئیس انجمن خوراک دام و طیور با باین اینکه صادرات خوراک آبزیان به روسیه ارزآوری بالغ بر 17 تا 20 میلیون دلار در بر دارد، ادامه داد: با توجه به قرارداد صادرات ۵۰ هزارتن خوراک آبزیان به روسیه باید گفت که در صورت رفع موانع این میزان خوراک که حدود ۲۵ درصد تولید را تشکیل می‌دهد به روسیه صادر خواهد شد.
 
وی با اشاره به موانع مهم در امر صادرات خوراک دام و طیور اشاره کرد و گفت: بورکراسی‌های پیچیده اداری، نوسانات نرخ ارز، تفکر مدیران و سیاست گذاران اقتصاد از جمله موانع مهم صادراتی به شمار می‌رود که از این روبرندسازی محصول، استفاده از فناوری‌های نسل چهارم، حمایت دولت از واحد‌های کوچک و متوسط تولید خوراک و تغییر تفکر مدیران امری ضروری به شمار می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *