سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

عملیات‌های منحصر به فرد نیروهای یمنی علیه متجاوزان سعودی

جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 511283
شماری از نظامیان سعودی در پی عملیات‌های منحصر به فرد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در خارج از مرزهای این کشور، به هلاکت رسیدند.
عملیات‌های منحصر به فرد نیروهای یمنی علیه متجاوزان سعودی
به گزارش جهان نيوز به نقل از المیادین، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز پنجشنبه عملیات خود علیه متجاوزان در خارج از مرزهای این کشور را گسترده تر کردند.
بر اساس این گزارش، نیروهای یمنی روز پنجشنبه موفق شدند به دو پایگاه نظامی البیت الابیض و التلة الحمراء در جیزان حمله کنند که در پی این عملیات شماری از نظامیان سعودی کشته و یا زخمی شدند و سه خودروی نظامی آن‌ها منهدم شد.
همزمان یگان موشکی ارتش یمن مراکز تجمع ارتش سعودی در روستای ام‌القطب شرقی در جیزان را هدف قرار داد.
از سوی دیگر یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مراکز تجمع ارتش سعودی در الدوحه، شبکة المصفَق، دو پاگان وعلان و جسر الصبابه در جیزان را در هم کوبید و دژهای نظامی‌ آن‌ها را در دو پایگاه الفریضه و السوده منهدم کرد.
در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی ۴ بار کوه الدود در جیزان را بمباران کردند.
۲۲ تن از مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن در پی دفع حمله آن‌ها از سوی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در شمال منطقه مرزی میدی در استان حجه در غرب یمن به هلاکت رسیدند.
درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران رئیس‌جمهور فراری این کشور در منطقه الکَدَحه واقع در بین دو بخش المعافِر و مَقبَنة در جنوب غرب استان تعز از سرگرفته شد و این درگیری‌ها به اطراف پادگان التشریفات در شمال شرق تعز کشیده شد.
در پی حملات جنگنده‌های سعودی به یک کامیون مواد غذایی در بخش حیس در جنوب استان الحدید، یک شهروند یمنی به شهادت رسید و ۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
وزارت دفاع یمن از کشته و زخمی شدن شماری زیادی از مزدوران منصور هادی در پی حملات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به مراکز تجمع آ‌ن‌ها در منطقه طول‌الساده در بخش عسیلان در غرب استان شبوه خبر داد. 
عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.
بر اساس آمارهای سازمان ملل، بیش از ۷۴۰۰ نفر در جریان جنگ عربستان علیه یمن کشته و بیش از ۴۰ هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *