پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تحویل ۴ هواپیمای ATR به ایران تا ۱۵ روز آینده

دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 510695
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از رفع مشکل خرید هواپیماهای ای تی آر خبر داد و گفت:‌ تا ۱۵ روز آینده ۴ فروند هواپیمای ATR به ایران تحویل می‌شود.
تحویل ۴ هواپیمای ATR به ایران تا ۱۵ روز آینده
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم؛ اصغر فخریه‌کاشان با اشاره به امضای قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای ATR 72-600 اظهار کرد: بر اساس این قرارداد تا 15 روز دیگر 4 فروند از این هواپیماها تحویل ایران می‌شود،‌ ضمن‌آن‌که 9 فروند تا پایان سال 2017 میلادی و 7 هواپیمای باقیمانده در سال 2018 میلادی تحویل می‌شود.
وی با اعلام این‌که برای همه هواپیمای ATR نیز مانند ایرباس و بوئینگ فاینانسور وجود دارد،  افزود: سری اول (4 فروند آماده تحویل) از محل پیش پرداخت‌ها خریداری شد و با نهایی شدن و اجرای فاینانسور پیش پرداخت‌ها جبران می‌شود.
وی در خصوص  دلیل طولانی شدن مذاکرات با ATR گفت:  در جریان مذاکرات خرید هواپیماها در ابتدا باید مطمئن می‌شدیم که خدمات بعد از فروش را می‌توانیم داشته باشیم. این خدمات پس از فروش دو دسته هستند. یک خدمات اصلی است که باید از سازنده موتور بگیریم و دوم خدماتی که از باقی عوامل گرفته می‌شود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: متاسفانه سازنده موتور هواپیماهای ای تی ار که یک شرکت کانادایی است راضی به ارائه خدمات پس از فروش نبود و ما با این شرکت بر سرگرفتن امتیاز خدمات پس از فروش مذاکرات طولانی داشتیم و مقاماتی از این شرکت در چند نوبت به ایران  آمدند.  بعد از سه هفته مذاکره طولانی نهایتا این شرکت متن توافقنامه را امضا نکرد. عدم امضای این توافق از سوی شرکت کانادایی به این معنا بود که اگر این هواپیماها مشکلی پیدا کند ایران امکان گرفتن خدمات پس از فروش و قطعه را ندارد لذا در برهه ای مذاکرات را متوقف کردیم و با فشار بر کمپانی ای.تی.آر خواستار آن شدیم که این شرکت کانادایی را سرمیز مذاکره بیاورند؛ با این حال تا همین لحظه ای.تی.آری ها به هر دلیلی نتوانستند این شرکت را پای میز مذاکره بیاورند.
فخریه کاشان افزود: با اعلام مخالفت شرکت کانادایی برای ارائه خدمات پس از فروش، ما هم به ای.تی.آر اعلام انصراف کردیم. مدتی بعد نهایتا از طرف ای.تی.آر اعلام شد که ما خود خدمات نهایی را به شما می‌دهیم و ایران می‌تواند از خود شرکت ایتالیایی- فرانسوی ای.تی.آر خدمات پس از فروش را به صورت مستقیم بگیرد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل ادامه داد: ما اعلام کردیم ایران چگونه و ازچه طریقی مطمئن باشد که شما می‌توانید تحت لیسانسی که دارید مجوزهای خدمات پس از فروش را ارائه دهید. لذا خواستار یک نظریه حقوقی و هم چنین تایید آن از سوی کمپانی ای.تی.آر شدیم که نهایتا با این درخواست هم موافقت شد.
وی در این خصوص توضیح داد: نظریه حقوقی به این معنا است که حقوقدانی که مسئول است ‌بنویسد و بگوید که بر اساس این قرارداد این کمپانی می‌تواند این خدمات را ارائه دهد. و دوم اینکه خود ای.تیآر.هم بنویسد که اجازه دارد این کار را انجام دهم.در نهایت هر دو درخواست ایران تایید و در حال حاضر کمپانی ای.تی.آر در قرارداد نهایی متعهد به ارائه خدمات پس از فروش به ایران شده است و در صورت تقض قرارداد مجبور به دادن خسارت هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *