جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۲ افتتاحیه برای آغاز ساخت یک پروژه

يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 510485
در حالی وزیر راه و شهرسازی بهمن سال ۹۴ از آغاز عملیات اجرایی برقی کردن راه‌آهن تهران-مشهد خبر داده بود که امروز و پس از گذشت حدود ۱۳ ماه معاون وی از آغاز عملیات اجرایی این پروژه خبر داده است.
۲ افتتاحیه برای آغاز ساخت یک پروژه
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم؛ وزیر راه و شهرسازی 17 بهمن سال 94 در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی کردن راه‌آهن تهران-مشهد با بیان اینکه زمان بسیار خوبی برای افتتاح پروژه‌ها و آغاز عملیات اجرایی برقی‌سازی مسیر تهران-مشهد است٬ گفته بود:‌  امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها به اهداف حمل و نقلی کشور دست یابیم و ادعاهای مطرح شده در این خصوص را به اثبات برسانیم.
آخوندی با یادآوری این‌که ارتقای سرعت و افزایش فناوری‌ حمل و نقل ریلی یکی از مهم‌ترین محورهای وزارت راه و شهرسازی بود که این کار با آغاز عملیات سریع‌السیر کردن مسیر تهران-قم اصفهان آغاز شد٬ افزود: اقدام بعدی ما برقی‌کردن مسیر تهران-مشهد است که سرعت سیر قطار به 250 کیلومتر در ساعت می‌رسد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 هزار کیلومتر خط آهن در سطح کشور در دست بهره‌برداری، 5 هزار کیلومتر در حال ساخت که از میزان هزار و 500 کیلومتر آماده ریل‌گذاری است٬ گفت: برقی کردن قطار مشهد ـ تهران سبب می‌شود آمار مسافران ریلی مشهد ـ تهران از 13 میلیون نفر به 35 میلیون نفر در سال برسد.
وی تأکید کرد: با اجرای این برنامه‌ها از سیستم دیزلی به سیستم برقی شیفت خواهیم کرد و این اتفاق بزرگی است که در حوزه حمل و نقل ریلی رخ خواهد داد.
وزیر راه همچنین اعلام کرد: برقی کردن راه آهن تهران-مشهد توسط نیروگاه بزرگ برق و پیمانکاران چینی در حال انجام است.
این در حالی است که امروز یعنی 13 ماه پس از آغاز عملیات اجرایی پروژه مذکور، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران (معاون وزیر راه) از آغاز عملیات اجرایی برقی کردن راه آهن تهران-مشهد طی سال جاری خبر داده است.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن از آغاز عملیات اجرایی برقی سازی راه‌آهن تهران- مشهد و گرمسار- اینچه‌برون در اوایل سال جاری خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده، تا کمتر از 8 سال آینده حجم ترانزیت عبوری از ایران به 100 میلیون تن خواهد رسید.
سعید محمدزاده  با تشریح برنامه‌های راه‌آهن در سال 96 تاکید کرد: پس از برجام شاهد گشایش‌های متعددی در حوزه حمل‌ونقل ریلی هستیم که شاخص‌ترین آن به طور حتم آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های برقی کردن راه‌آهن تهران-مشهد و گرمسار-اینچه برون در اوایل سال 96 خواهد بود.
وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای کشور گفت: تا کمتر از 5 سال آینده، حمل بار در حوزه صنایع معدنی و  فولاد به 210 هزار تن خواهد رسید و اگر زمینه برای حضور این حجم بار روی ریل فراهم نشود به‌طورقطع در حوزه سوخت با حجم انبوهی از مصرف سوخت مواجه خواهیم شد که مخالف مسئله اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: پیش‌بینی شده، تا کمتر از 8 سال آینده حجم ترانزیت عبوری از ایران به 100 میلیون تن خواهد رسید. از این رو باید در حوزه حمل‌ونقل به‌طور حتم تلاش‌های گسترده‌ای به‌منظور افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی نسبت به جاده‌ای صورت گیرد تا در راستای اقتصاد مقاومتی بیشترین خدمت به مردم انجام شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *