کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بدهی‌های دولت بسیار سنگین شده است

19 فروردين 1396 ساعت 12:55

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت بودجه‌ای کشور در چند سال آینده به همین میزان خواهد بود، چراکه بدهی‌های دولت بسیار سنگین شده و اگر دو سال هیچ هزینه‌ای در کشور نشود تازه می‌توان این بدهی را به صفر رساند.


 
به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور پیش از ظهر امروز با حضور در سازمان برنامه‌وبودجه استان، با اشاره به اهمیت مبحث آمایش سرزمینی اظهار داشت: کار آمایش باید کارشناسی شده باشد چراکه آمایش سرزمینی در حکم نقشه راه کشور است.

وی با بیان اینکه آمایش سرزمینی نباید صرفاً در فایل‌ها و کتاب‌ها مهجور بماند، افزود: باید به‌طور میدانی درباره آمایش سرزمینی وارد عمل شد و صرف اینکه آمایشی صورت بگیرد و اجرایی نشود فایده‌ای ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منابع کشور محدود ولی خواسته‌ها نامحدود است، گفت: هنر مدیران هم ایجاد بالانس و توازن بین این دو مقوله متضاد با یکدیگر باید باشد.

وی با بیان اینکه تا چند سال آینده معجزه‌ای در کشور اتفاق نخواهد افتاد، تأکید کرد: وضعیت بودجه‌ای کشور در همین میزان خواهد بود، چراکه بدهی‌های دولت بسیار سنگین شده و اگر دو سال هیچ هزینه‌ای در کشور نشود تازه می‌توان این بدهی را به صفر رساند.

ذوالنور با انتقاد از  اینکه دولت تصمیم دارد حساب بدهی‌های خود را از طریق اوراق 2 ساله تأمین کند، تصریح کرد: دولت یک‌سوم بدهی‌های خود را قرار می‌خواهد از طریق اوراق تأمین کند و این یعنی بدهکار کردن دولت‌های آینده، چراکه پیمانکاران ما آن‌چنان قوی نیستند که بتوانند این منابع را بپردازند.

وی با بیان اینکه از سه نماینده قم در مجلس شورای اسلامی دو نفر در هیئت‌رئیسه حضور دارند، گفت: باید از این ظرفیت بالای قم در مجلس نهایت استفاده را برای حل مشکلات استان انجام داد.
 


کد مطلب: 510270

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/510270/بدهی-های-دولت-بسیار-سنگین-شده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com