پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

اعتراف سیف به ورشکستگی بانک‌ها

شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 510239
رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌های و موسساتی که سود بالاتری نسبت به سایر بانک‌ها می‌دهند در حال ورشکستگی هستند و سود بیشتر می‌دهند تا زمان بخرند.
اعتراف سیف به ورشکستگی بانک‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس؛
ولی الله سیف شب گذشته در یک گفت‌وگوی کوتاه با تاکید بر اینکه مردم فریب نرخ‌های بالای سود برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری را نخورند، اظهارداشت: بانک‌ها و موسساتی که سود بالاتری می‌دهند، نهادهای در حال ورشکستگی هستند که سود بیشتر می‌دهند تا زمان بخرند.
 موسسه بدون مجوز ثامن الحجج و موسسه دارای مجوز کاسپین موسساتی بودند که نرخ‌های سود بالا و تا سطح 28-30 درصد پرداخت می‌کردند.
هم‌اکنون هم چند بانک کوچک و موسسه اعتباری نرخ‌های سود بالای 20 درصد به سپرده‌گذارانشان پرداخت و برای جذب سپرده جدید هم همین نرخ‌ها را پیشنهاد می‌کنند.
این اولین بار است که یک مسئول بانک مرکزی درخصوص ورشکستگی برخی بانک‌ها صحبت می‌کند و از منظر واقع‌نگری قابل تحسین است اما عدم جلوگیری از اختلال‌هایی که این بانک‌های در حال ورشکستگی در بازار پول به وجود می‌آورند هم در نوع خود جای تعجب دارد.
در واقع این جمله سیف نشان می‌دهد بانک مرکزی می‌داند کدام بانک‌ها نرخ‌های سود را رعایت نمی‌کنند اما بدون ممانعت از این اقدام آنها، نسبت به سپرده‌گذاری در این بانک‌ها و موسسات هشدار می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای سیف برای شماردمسوولیت نمیکه
شماباید نام ببری وجلوی فعالیتشون بگیری همون طوری که جلو پایین اومدن دلاروگرفتی!!!!
درغیراین صورت مقصراصلی هستی