کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تربیت سالیانه ۳۰۰ هزار نیروی با مهارت برای چرخه تولید کشور/ نقش کلیدی آموزش و پرورش در تحقق شعار سال

19 فروردين 1396 ساعت 8:59

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش کلیدی تعلیم و تربیت در تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» گفت: سالیانه ۳۰۰ هزار نیروی با مهارت هنرستانی را برای چرخه تولید تربیت می‌کنیم.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در خصوص چگونگی تحقق نام سال«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» در آموزش و پرورش،  اظهار داشت: آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌های مخاطب این شعار است.
وی افزود: در حوزه فرهنگ‌سازی برای اینکه تحقق شعار‌ها را داشته باشیم، نقش کلیدی داریم زیرا 13 میلیون دانش‌آموز به همراه خانواده‌های آنها و یک میلیون فرهنگی یعنی در مجموع چیزی حدود 40 میلیون نفر در کشور مخاطب آموزش و پرورش هستند.
زرافشان با بیان اینکه آموزش و پرورش در این راستا محتواهای آموزشی را تهیه می‌کند، خاطرنشان کرد: در کتاب‌های درسی و مجلات مختلف همانند رشد می‌توانیم محتواهای آموزشی را در این راستا تولید و در اختیار مخاطبان قرار دهیم.
وی اضافه کرد: شعار استفاده از کالاهای ایرانی را آموزش و پرورش شروع کرد زیرا اعتقاد داریم که باید چرخ اقتصاد و تولید داخل بچرخد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در راستای شعار سال قبل و امسال فعالیتی را در آموزش و پرورش شروع کردیم، گفت: در این مدت به موضوع کارآفرینی توجه می‌کنیم و اعتقاد داریم که نباید اقتصاد کارمندی را دنبال کنیم بلکه باید به اقتصاد کارآفرینی توجه کنیم.
وی به فعالیتی که با دانشگاه کارآفرینی انجام شده اشاره و تصریح کرد: در دوره اول متوسطه یک پایش ملی را با همکاری دانشگاه کارآفرینی دانشگاه تهران انجام دادیم و همچنین از بین معلمان داوطلب برخی را شناسایی کردیم و در نهایت معلم کارآفرینی شدند.
زرافشان افزود: تابستان گذشته یک دوره آموزشی در این خصوص برگزار و برای رتبه‌های برتر مناطق کشور در پژوهش‌سراها کارگاه کارآفرین برتر برگزار کردیم؛ این کارگاه‌ها در پایان منجر به تهیه تولیدات قابل عرضه و فروش می‌شود.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در هنرستان‌های هر سال 300 هزار دانش‌آموز فارغ التحصیل می‌شوند، عنوان کرد: این دانش‌آموزان هم آموزش نظری و هم مهارتی را سپری کرده‌اند و شایسته ورود به بازار کار هستند. این بدان معناست که می‌توانیم سالانه 300 هزار نیروی با مهارت را برای چرخه تولید تربیت کنیم.


کد مطلب: 510148

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/510148/تربیت-سالیانه-۳۰۰-هزار-نیروی-مهارت-چرخه-تولید-کشور-نقش-کلیدی-آموزش-پرورش-تحقق-شعار-سال

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com