چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

آمادگی‌برای شکست برجام به روایت‌ حسین‌موسویان

شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 510136
حسین موسویان، از دیپلمات‌های سابق و از چهره‌های نزدیک به دولت آقای روحانی، طی یادداشتی در سالنامه نوروزی روزنامه شرق به برشمردن لزوم انجام برخی اقدامات در دوران ترامپیسم پرداخته است.
آمادگی‌برای شکست برجام به روایت‌ حسین‌موسویان
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛
او در بند یکم توصیه‌های خود می‌نویسد: از شعارها و اقدامات تحریک‌آمیز، به جد خودداری شود!
موسویان در بند ششم نکات خود نیز تأکید می‌کند: با توجه به تصمیمات ترامپ برای خروج آمریکا از برخی از تعهدات مهم بین‌المللی، تهران و سایر اعضای کشورهای 1+5 درباره سناریوی احتمالی برجام منهای آمریکا، بررسی کنند و آمادگی داشته باشند.
 *در اقتفای نکات موسویان راجع به برجام، لازم به توضیح است که برجام منهای آمریکا در واقع یک برجام شکست‌خورده است.
چه اینکه حتی در مقطع فعلی و به اذعان مقامات دولتی نیز این، سنگ‌اندازی‌ها و تحریم‌های آمریکاست که مانع تحقق برجام موعود در ذهن دولتی‌ها می‌شود.
مسئله شکست رسمی توافق آقای روحانی با غرب که بعدها به برجام مشهور شد از 4 سال قبل توسط برخی تحلیلگران پیش‌بینی شده بود و اشاره‌های موسویان به این مسئله پس از 4 سال نیز به دلیل محرز شدن عمق فاجعه بی‌دستاوردی و شکست برجام برای آقای روحانی است.
موسویان پیش از این نیز در صحبت‌هایی در شبکه راشاتودی روسیه بحث شکست برجام را بصورت تلویحی مورد اشاره قرار داده و گفته بود: «اگر ایران نتواند از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند شود، چرا باید خود را متعهد به آن بداند؟ این موضوع میدان بازی جدید واشنگتن خواهد بود.»
به سخن دیگری اینکه «فرض میرایی برجام» تا آن اندازه از اتقان برخوردار شده است که حتی حسین موسویان بعنوان یکی از مروّجین برجام که برای اشاعه آن از کاخ سفید هم پول دریافت کرده؛ مجبور است زمزمه شکست توافق آقای روحانی با غرب را ولو بصورت تلویحی بر زبان بیاورد.
گفتنیست، بند یکم توصیه‌های موسویان مبنی بر عدم انجام اقدامات تحریک‌آمیز نیز در یکی از اشارات خود، مبحث رزمایش‌های موشکی سپاه را هدف قرار داده است.
او پیش از این هم در اشاره به یک آزمایش موشکی کشورمان گفته بود که بهتر است برای پیشبرد برجام، این رزمایش در وقت دیگری برگزار شود!
علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز چند ماه قبل، برگزاری رزمایش‌های موشکی را به مثابه «کم‌عقلی» دانسته بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *