جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

انتقاد جدی کیهان از روزنامه خراسان

چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب: 509895
خراسان در ارزیابی عملکرد دولت به هشتمین دستور رهبری یعنی «مبارزه جدی و واقعی با فساد، ویژه‌خواری و قاچاق» می‌نویسد: «یکی از موفق‌ترین اقدامات دولت مبارزه با قاچاق بوده است»!
انتقاد جدی کیهان از روزنامه خراسان
به گزارش جهان نيوز، روزنامه خراسان در مطلبی تحت عنوان «کارنامه دولت در اقدام و عمل به 10 فرمان» که به بررسی میزان اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروز 95 در صحن مطهر رضوی اختصاص یافته بود، دولت را در اغلب برنامه‌ها موفق دانسته و در مجموع برآیند مثبتی از عمل به این فرامین را به مخاطب ارائه می‌کند!
 
این در حالیست که روزنامه‌ها و شخصیت‌های حامی دولت، با هراس و نگرانی کارنامه دولت را اصلی‌ترین رقیب روحانی در انتخابات آینده عنوان می‌کنند.
 
خراسان در ارزیابی عملکرد دولت به هشتمین دستور رهبری یعنی «مبارزه جدی و واقعی با فساد، ویژه‌خواری و قاچاق» می‌نویسد: «یکی از موفق‌ترین اقدامات دولت مبارزه با قاچاق بوده است»!! این ادعا در حالیست که بسیاری از کارشناسان و متخصصان حامی دولت، از بی‌سابقه‌ترین حجم قاچاق کالا در دولت یازدهم حتی از مبادی رسمی و مناطق آزاد خبر می‌دهند! خراسان البته دراین فقره درباره میزان توفیق دولت در مبارزه با فساد و ویژه‌خواری سکوت کرده و برگی از کارنامه زرین دولت را ورق نزده است!
 
در ارزیابی عملکرد دولت در موضوع «بهره‌برداری از بخش‌هایی که قبلاً در آنها سرمایه‌گذاری کلانی شده است» نیز خراسان ابتدا بخش‌هایی که سرمایه‌گذاری در آنها شده را برمی‌شمارد و سپس از احداث 2500 مگاوات نیروگاه جدید ابراز خوشبختی می‌کند اما نمی‌گوید سرنوشت سرمایه‌گذاری‌های دیگر چه شد و صرفاً به اما و اگر بسنده می‌کند! 
 
در موضوع «احیاء و به حرکت درآوردن تولید داخلی» هم خراسان عملکرد دولت را مثبت و موفق ارزیابی می‌کند و به روی تعطیل و رکود فزاینده هزاران واحد تولیدی و صنعتی چشم خود را می‌بندد و صرفاً بخش مسکن را دچار رکود معرفی می‌کند! خراسان درباره «خودداری جدی از خریدهای خارجی که قدرت تولید داخلی را تضعیف می‌کند» برخلاف همه شواهد و آمارها می‌نویسد: «طی سال‌های اخیر و البته سال 95 رقم کل واردات به طور کلی کاهش یافت»! و صرفاً به افزایش واردات پایان سال قبل - آن هم به بهانه تنظیم بازار- اشاره می‌کند!
 
این روزنامه مدیریت دولت بر پول‌ها و منابع مالی که از خارج وارد می‌شود را هم مثبت ارزیابی می‌کند!
 
در این ارزیابی البته برخی موارد از اقدامات دولت هم غیرقابل قبول توصیف و ارزیابی شده است.
 
امیدواریم منابع روزنامه خراسان برای انتشار این گزارش عجیب، همان منابعی نباشد که به انتشار سریع و هیجانی کتاب حمایت تمام قد از برجام منجر شد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
روزنامه خراسان عملکرد مبهمی دارد