جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حذف دفترچه‌های بیمه خوب است اما به شروط‌ ها

چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۲
کد مطلب: 509702
دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه بخش خصوصی در عرصه داروخانه‌ها هنوز زیرساخت حذف دفترچه بیمه را ندارد، گفت: نباید چنین طرحی با محدودیت اجرا شود و باید شرایط بیمار در اولویت برای دسترسی به خدمات و دارو قرار گیرد وگرنه بیمار سرگردان می‌شود.
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سید مهدی سجادی، دبیر انجمن داروسازان ایران درباره حذف دفترچه‌های بیمه توسط برخی سازمانهای بیمه‌گر از جمله تامین اجتماعی  و روند چگونگی خدمت به بیماران بدون نسخه در داروخانه‌ها اظهار داشت: اصل حذف دفترچه‌های بیمه‌ کار مناسبی است، ولی هم اکنون بخش خصوصی هنوز چنین زیرساختی را ندارد، بنابراین باید به صورت آزمایشی در چند استان حذف دفترچه‌های بیمه ای در عرصه داروخانه‌ها در بخش خصوصی اجرا شود تا نتیجه آن گرفته شود.
سجادی با پرداختن به جزئیات عدم زیرساخت‌های لازم برای حذف دفترچه در داروخانه‌های بخش خصوصی عنوان کرد: اول اینکه نباید در روند ارائه خدمات دارویی دچار قعطی اینترنت شویم و اینکه اگر به بیمار با کارت الکترونیکی برای تهیه دارو مراجعه کند و همچنین در ثبت جزئیات بیماری توسط پزشک؛ باید در تمام داروخانه‌ها یاین بستر اجرا شود و این طور نباشد که فقط و به صورت انتخابی چنین پروسه ای در چند داروخانه و با یا با چند پزشک اجرا شود زیرا اگر اینطور شود بیمار سرگردان می‌شود.
دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره بر اینکه حذف دفترچه‌های بیمه ای فوایدی از جمله کاهش مصرف کاغذ را در بر خواهد داشت به این مسئله نیز تاکید کرد که البته نباید چنین طرحی با محدودیت اجرا شود و باید شرایط بیمار در اولویت برای دسترسی به خدمات و دارو قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *