شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

سوددهی بالای بانکها صنعت پوشاک را فلج کرد

سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 509671
رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان گفت: شفاف سازی در نظام بانکی کشور و استفاده از راهکارهای کشورهای دیگر برای دستیابی به جایگاه مناسب در بازار های جهانی از اقدامات مهم در این بخش است.
سوددهی بالای بانکها صنعت پوشاک را فلج کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛
مجتبی درودیان رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان با اشاره به برخورداری ظرفیت صنعت پوشاک کشور برای ایجاد شغل و همچنین وجود حدود 300 هزار نفر اشتغال مولد در این صنعت اظهار داشت: بررسی و استفاده از چگونگی راهکارها و برنامه هایی که دیگر کشورها برای دستیابی به جایگاه مطلوب در بازارهای جهانی به کارگرفته اند یکی از اقدامات مهم برای حضور در بازارهای جهانی است.
 
وی با بیان اینکه قیمت و کیفیت پنبه و نخ وارد شده از هند به کشورمان با دیگر کشورها نظیر ترکیه یکسان است،ادامه داد: تولیدکنندگان برای تولید محصولات با کیفیت نیاز به استفاده از ماشین آلات به روز دارند اما به علت کمبودهای موجود در این بخش، کشور توان رقابت در بازارهای جهانی را ندارند.
 
رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان با توجه به تاثیر مستقیم عواملی دیگر که موجب تضعیف صنعت پوشاک کشور می شود، افزود: ارائه ی سود های بالا از سوی بانکها به افراد و در مقابل مطالبه ی سودهای بالا برای پرداخت وام به تولیدکنندگان تاثیر مستقیمی بر افزایش رکود در بازار پوشاک و تضعیف آن داشته است. در این شرایط با یک حساب سرانگشتی به علت پرداخت سود های بالا توسط بانک ها تولیدکنندگان به سراغ تولید و سرمایه گذاری در بازار نخواهند آمد .
 
درودیان با اشاره به لزوم شفاف سازی در نظام بانکی کشور و جلوگیری از بنگاه داری بانک ها گفت: کشور های دیگر برای تسریع در روند فعالیتهای تولیدی، تولیدکنندگان را از پرداخت مالیات و دیگر مطالبات معاف می کنند، در حالی که در کشور ما تولیدکنندگان در شرایط رکود بازار هم ملزم به پرداخت مطالباتی هستند که آن را در بازار کسب نکرده اند.
 
 
وی همچنین ادامه داد: برنامه ریزی و تصمیم گیری ها برای بهبود وضعیت صنعت پوشاک کشور باید برعهده ی سازمان ذیربط در این بخش باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *