جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی:

گرانی شیر غیرمجاز است

سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 509583
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی با بیان اینکه افزایش قیمتی که یکی دو شرکت خاص در محصولات لبنی داده اند، غیر مجاز است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی به تعیین قیمت ورود نمی کند و تعیین قیمت بصورت انحصاری در اختیار سازمان حمایت است.
گرانی شیر غیرمجاز است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، علی اکبر مهرفرد با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی کشورمان در سال 95 حدود 10 میلیون تن افزایش یافت، افزود: عملکرد وزارت کشاورزی متکی بر تولید داخلی و مداخله نکردن در بازار است مگر در مواردی که مشکلی پیش بیاید .

وی ادامه داد: در دو سال گذشته همواره قیمت کالا های آشامیدنی و خوراکی زیر نرخ تورم بوده است و در برخی از کالاها مانند مرغ، ثبات بسیار خوبی داشتیم و داریم .

مهرفرد گفت: قیمت شیر خام توسط دامداری ها تغییری نداشته است و از آنجایی که قیمت در خرده فروشی ها توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، کنترل و تعیین می شود این سازمان افزایش قیمتی را تصویب نکرده است بنابراین احتمالاً افزایش قیمتی که یکی دو شرکت خاص در محصولات لبنی داده اند، غیر مجاز است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی به تعیین قیمت ورود نمی کند و تعیین قیمت بصورت انحصاری در اختیار سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان است. 

مهرفرد ادامه داد: براساس قاعده به علت اینکه قیمت شیرخام تغییری نکرده است بنابراین فکر نمی کنم قیمت محصولات لبنی رشد مصوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه ایران دوازدهمین تولید کننده تخم مرغ در جهان است، گفت: حدود 950 هزار تن تولید سالانه تخم مرغ داریم و تولید سرانه تخم مرغ در کشور ما حدود 12 و نیم و مصرف سرانه ما حدود 11 و نیم کیلوگرم است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی ادامه داد: قیمت تخم مرغ در درب مرغداری ها حدود 4 هزار و 400 تومان بود اما در اسفند ، تقاضای تخم مرغ به علت افزایش تقاضا برای شیرینی و شکلات، افزایش داشته است سپس در فروردین با کاهش تقاضای تخم مرغ مواجه می شویم و در بهار افزایش تولید تخم مرغ داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *