پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

قیمت نفت کاهش یافت

دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 509525
قیمت هر بشکه نفت برنت، امروز با ۱۵ سنت، معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۵۳ دلار و ۳۸ سنت رسید.
قیمت نفت کاهش یافت
به گزارش جهان نيوز به نقل از رویترز، در حالی که افزایش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا نشان دهنده رشد تولید نفت شیل است و نگرانی ها درباره مازاد عرضه در بازارهای جهانی را افزایش داده است، قیمت نفت امروز کاهش یافت. تقویت ارزش دلار نیز فشارهای موجود بر قیمت نفت را افزایش داد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت، امروز با 15 سنت، معادل 0.3 درصد کاهش به 53 دلار و 38 سنت رسید. قیمت نفت برنت در پایان معاملات جلسه گذشته 13 سنت کاهش یافته و به 52 دلار و 83 سنت رسیده بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 8 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 50 دلار و 52 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در جلسه قبل 25 سنت افزایش یافته بود.
در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، هر دو شاخص نفتی بدترین عملکرد را از اواخر سال 2015 به این سو به ثبت رساندند. قیمت نفت خام آمریکا نسبت به دوره سه ماهه قبلی حدود 6 درصد کاهش یافت، در حالی که قیمت نفت برنت نیز در این دوره افتی 7 درصدی داشت.
هفته گذشته پس از آنکه خبرهایی از احتمال تمدید توافق کاهش تولید منتشر شد، قیمت نفت رشد قیمت متوالی سه جلسه ای را تجربه کرد. اما پس از آنکه موسسه بیکرهاگز اعلام کرد که تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا در هفته گذشته 10 مورد افزایش یافته و به 662 سکو رسیده، که بیشترین افزایش سه ماهه تعداد سکوها از اواسط سال 2011 تاکنون بوده است، قیمت نفت در روز جمعه کاهش یافت.
ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «ما احتمالا داریم به پایان دوره رشد قیمت نفت می رسیم. آمارهای جلسه جاری احتمالا از نظر تعیین مسیر آینده بازار مهم خواهد بود. باید ببینیم اواخر امروز چه اتفاقی در اروپا و آمریکا رخ می دهد.»
آماری شاخص مدیران خرید اروپا و آمریکا امروز منتشر خواهد شد.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *