پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

درباره دروازه‌بان اسطوره‌ای‌ایتالیا

چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 509331
جان لوییجی بوفون در دیدار دیشب، هزارمین بازی حرفه‌ای خود را در مستطیل سبز تجربه کرد؛ اما یک نکته جالب‌تر هم درباره این دروازه‌بان اسطوره‌ای وجود دارد.
درباره دروازه‌بان اسطوره‌ای‌ایتالیا
به گزارش جهان نيوز به نقل ازخبرآنلاین، جان لوییجی بوفون دروازه‌بان محبوب و تمام‌نشدنی باشگاه یوونتوس و تیم ملی فوتبال ایتالیا رکوردی جالب و دست‌نیافتنی را به نام خود ثبت کرد.

بوفون جمعه شب و در مقابل آلبانی برای هزارمین‌بار در دوران حرفه‌ای خود دستکش به دست کرد و پا به مستطیل سبز گذاشت و از قفس توری‌اش حفاظت کرد.

جان لوییجی افسانه‌ای 220 بار برای پارما، 168 بار برای لاجوردی‌پوشان و 612 بار برای یوونتوس به میدان رفته و رکوردی بی‌نظیر را به خود اختصاص داده است.

نکته جالب دیگر درباره بوفون این است که مجموع سن دو دروازه‌بان دیگر تیم ملی ایتالیا از سن دروازه‌بان اول و کاپیتان این تیم کمتر است.

الکس مرت از تیم اسپال (سری بی) 20 ساله است و دونارما، دروازه‌بان اول میلان هم 18 ساله است اما بوفون با 39 سال، سنی بیش از مجموع سنا و سال این دو نفر دارد.

  •  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *