پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

زن در کلام مولا علی (ع)

يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 509318
امام علی (ع)خطاب به فرزند خود:کاری که از توانایی زن خارج است به او مسپار، که زن همچون گل بهاری ظریف است، نه پهلوانی خشن.
زن در کلام  مولا علی (ع)
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امام علی (ع)در قسمت انتهایی نامه 31 کتاب شریف نهج البلاغه خطاب به فرزند خود امام حسن (ع)در مورد جایگاه زنان در خانواده و جامعه می فرماید:ای فرزندم، از مشورت کردن با زنان در امور سیاسی بپرهيز .
 
زنان را روى پوشيده  دار تا چشمشان به مردان نيفتد ، زيرا حجاب ، زنان را بيش از هر چيز از گزند نگه دارد .

خارج شدنشان از خانه بدتر نيست از اينكه كسى را كه به او اطمينان ندارى به خانه در آورى .

اگر توانى كارى كنى كه جز تو را نشناسد چنان كن و كارى را كه برون از توان اوست ، به او مسپار ، زيرا زن چون گل ظريف است ، نه پهلوان خشن .

امام در ادامه در مورد تعادل در رفتار  می فرماید:گرامى داشتن زن را از حد مگذران و او را به طمع مينداز ، چندان كه ديگرى را شفاعت كند

همچنین امام علی از تعصب و غیرت نابجای برخی مردان می فرماید:زنهار از رشك بردن و غيرت نمودن نابجا ، زيرا سبب مى شود كه زن درستكار به نادرستى افتد و زنى را كه به عفت آراسته است به ترديد كشاند .

براى هر يك از خادمانت وظيفه اى معين كن كه به انجام آن پردازد و هر يك ، كار تو را به عهده آن ديگر نيندازد .

امام همچنین در مورد خوش رفتاری با خویشاوندان می فرماید:فامیل های خود را گرامى دار ، كه ايشان بالهاى تو هستند كه به آن مى  پرى و اصل و ريشه تواند كه بدان بازمى گردى و دست تو هستند كه به آن حمله مى آورى .

امام در انتهای این نامه که در سالهای آخر عمر شریف خود آن را نگارش نموده است به فرزند ارشد خود می فرماید:دين و دنيايت را به خدا مى سپارم و از او بهترين سرنوشت را براى تو مى  طلبم ، هم اكنون و هم در آينده ، هم در دنيا و هم در آخرت .
https://jahannews.com/vdcdfn0kjyt0zs6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdfn0kjyt0zs6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چقدر هم كه اين چيزها در جامعه ما رعايت ميشه
امام ميفرمايد از مشورت با زنان در امور سياسى بپرهيز
ولى ما الان براى اينكه نشون بديم چقدر روشنفكر هستيم و براى اينكه از غرب عقب نمونده باشيم تا جايى كه ميشه زنان را وارد عرصه سياست ميكنيم
چقدر از روش اماممون دوريم و ادعاى شيعه بودن داريم!!!