پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

شمار پناهجویان سوری از مرز ۵ میلیون تن گذشت

پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 509199
سازمان ملل متحد در هفتمین سال بحران سوریه، شمار پناهجویان این کشور را بیش از ۵ میلیون نفر تخمین زد.
شمار پناهجویان سوری از مرز ۵ میلیون تن گذشت
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه اعلام کرد که شمار پناهجویان سوری که در حال گریز از بحران این کشور هستند، از مرز ۵۵ میلیون نفر گذشت.
به گفته برخی منابع، جنگ سوریه که هفتمین سال خود را سپری می کند، ۳۲۰ هزار قربانی گرفته است که از این تعداد ۹۶ هزار نفر آنها را غیرنظامیان تشکیل می دهند.
در این سالها، بیش از نیمی از مردم سوریه از خانه های خود گریخته اند و حدود ۱۳.۵ میلیون نفر از ایشان نیازمند کمک های بشردوستانه هستند.
این در حالی است که تروریست های مخالف دولت دمشق که با کمک آمریکا و متحدین غربی، به آتش این جنگ خانمان سوز دامن زده اند؛ در ماه های اخیر شکست سنگینی را متحمل شده اند.
در این بین، مذاکره برای حل بحران با پیشرفت کندی همراه است و محور عبری-عربی-غربی اگرچه دیگر پیش شرط کناره گیری «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه را مطرح نمی کند؛ همچنان حضور وی، ایران و حزب الله درمیدان مبارزه را مغایر با اهداف بلند مدت خود در خاورمیانه می بیند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *