جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تورم ناشی از رکود بسیار زیاد است

چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۷
کد مطلب: 509151
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین عامل ناکارآمدی دولت را در حوزه اقتصادی دانست و گفت: بیش از 150 وعده اقتصادی در حوزه اشتغال و رکود به مردم داده شد که نتیجه‌ای از آن حاصل نشد که این امر نگاه مردم را نسبت به دولت تغییر داد.
تورم ناشی از رکود بسیار زیاد است
 به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس محمدمهدی زاهدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در  پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره خروج از رکود و مشکلات اشتغال در کشور و اینکه آیا برجام توانست در کشور تغییر ایجاد کند، اظهار کرد: در شرایطی که مردم منتظر نتیجه برجام بودند و عملیاتی شدن آن را به نوعی حل کامل مشکلات اقتصادی می‌دانستند برجام به فرجام مناسبی نرسید و این‌ها باور مردم را نسبت به ناکارآمدی دولت تشدید کرد و مردم از این بابت نمره منفی به دولت می‌دهند و از این رو شانس دولت روحانی برای انتخابات کم خواهد بود.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه برای حل معضل بیکاری و رکود باید برنامه ویژه‌ای مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: در بحث اقتصادی، سیستم بانکی ما مشکلات جدی دارد که باید حل شود که به عنوان نمونه نقدینگی موجود در بانک‎ها و جرایم از عواملی است که باعث افزایش رکود است که در مقابل آن حمایت از صادرات و تولیدکننده داخلی موجب خروج از رکود است.
زاهدی موضوع آمایش سرزمینی براساس توانمندی را از الزامات پیشرفت هر منطقه دانست و گفت: آمایش سرزمینی جزو منابع و ظرفیت هر منطقه است و توجه به بنگاه اقتصادی کوچک و شرکت‌های دانش‌بنیان نقش زیادی در تولید اشتغال دارد.
وی با بیان اینکه دولت شیشه‌ای با سیستم شفاف در روند کاهش مشکلات اقتصادی و جلب اعتماد مردم بسیار مؤثر است، اظهار کرد: بسیاری از چالش‌های کنونی به علت نامحرم تلقی کردن مردم است و در اقتصاد شیشه‌ای مدیران کارآمد وارد عرصه می‌شوند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه با اشاره به اینکه در برهه کنونی شاهد مدیران غیرکارآمد در حوزه‌های مختلف هستیم، تصریح کرد: به کرات دیده می‌شود که افرادی غیرکارشناس و بدون تخصص در زمینه خاص در بدنه مدیریتی کشور فعالیت می‌کنند که این امر موجب قفل شدن و ایجاد گره در کار می‌شود. 
وی در ادامه به بدهکاری دولت به بانک‌ها و ربوی بودن بانک‌ها اشاره کرد و افزود: بانک‌های ما طلب زیادی از دولت دارند و دولت از بزرگ‌ترین بدهکاران به بانک‌ها است که بانک‌ها برای سرپاایستادن به ناچار تخلف می‌کنند؛ در بحث غیر ربوی کردن نظام بانکی نمایندگانی وارد گود شدند تا نگرانی‌های موجود در جامعه و  مراجع را از بین ببرند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در محاسبه تورم 389 عامل وجود دارد که هر کدام با ضریب خاص در محاسبه تورم نقش‌آفرینی می‌کنند، اظهار کرد: پایین آمدن تورم به طور علنی ربطی به رفاه مردم ندارد و تورم ناشی از رکود بسیار زیاد است.
وی در ادامه مهم‌ترین عامل ناکارآمدی دولت را در حوزه اقتصادی دانست و گفت: بیش از 150 وعده اقتصادی در حوزه اشتغال و رکود به مردم داده شد که نتیجه‌ای از آن حاصل نشد و در بحث برجام نیز نتیجه‌ای در زندگی مردم دیده نشد که این امر نگاه مردم را نسبت به دولت تغییر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *