سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

به دنبال گفت وگوهای سازنده با ایران هستیم

چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب: 509129
امیر کویت بر حمایت کشورش بر حل و فصل بحران سوریه از راه های سیاسی و براساس راهکار مسالمات آمیز تاکید کرد وحمایت کشورش ازانجام گفت وگوهای سازنده با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.
به دنبال گفت وگوهای سازنده با ایران هستیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا شیخ صباح الاحمد الصباح درسخنان خود دراجلاس سران کشورهای عربی با اشاره به اینکه کشورهای عربی امروز با چالش های گسترده روبرو هستند خواستار درپیش گرفتن سیاست های جدیدی دراین زمینه شد وگفت: امروز جامعه جهانی هنوز دردستیابی به توافق مشترک برسر بحران سوریه ناکام مانده و راه حل های سیاسی به نتیجه نرسیده است وکویت امیدوار است که با تلاش های سازمان ملل متحد شرایط برای تحقق صلح در سوریه فراهم شود .
امیر کویت به بحران یمن اشاره کرد وبا ابراز نگرانی از مشکلاتی که مردم یمن به دلیل گرسنگی وکمبود امکانات با آن دست و پنجه نرم می کنند، گفت: اجرای قوانین بین المللی می تواند کمک فراوانی به حل و فصل بحران یمن کند.
شیخ صباح الاحمد همچنین با اشاره به روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران گفت: اساس ومعیار با ایران حفظ ثبات واستقرار براساس قوانین بین المللی است که بر عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر و احترام به سیادت و حاکمیت کشورها مرتبط است .
وی افزود : کویت امیدوار است که بر اساس سیاست حسن همجواری رایزنی های مشترک و گفت وگوهای سازنده با جمهوری اسلامی ایران انجام شود و صلح و ثبات منطقه ای برقرار گردد.
امیر کویت درسخنان خود همچنین با انتقاد از سیاست های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان گفت : اسرائیل ازقوانین بین المللی سرپیچی می کند و با نقض قطعنامه های شورای امنیت به شهرک سازی ها ادامه داده است .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *