پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
آیت‌الله مکارم شیراز در درس خارج فقه:

آیا با 4 ماه کار، تولید و اشتغال درست می‌شود؟/ وسط سال تحصیلی طلاب اردوی زیارتی می‌روند!

چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 509090
اخیرا رسم شده وسط سال تحصیلی طلاب اردوی زیارتی می‌روند و دیگر ایامی باقی نمی‌ماند، این‌گونه می‌خواهیم شیخ طوسی‌ها از این حوزه‌هایی که بخش زیادی از سال تعطیل هستند، بیرون بیاید؟
آیا با 4 ماه کار، تولید و اشتغال درست می‌شود؟/ وسط سال تحصیلی طلاب اردوی زیارتی می‌روند!
گروه فرهنگی جهان نيوز: یکی از مراجع تقلید با اشاره به بالا بودن میزان تعطیلات در کشور گفت: کشورهای پیشرفته چنین تعطیلاتی ندارند و یکی از مشکلات مملکت و حوزه‌های علمیه این تعطیلات است.

به گزارش جهان نيوز، برگزیده مهم ترین سخنان آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه که در مسجد اعظم برگزار شد به شرح ذیل است:

* نباید انسان کارهای نیک را حقیر بشمارد و حتی کمک کردن به فرد ناتوان و دادن آب به فرد تشنه اجروقرب خود را دارد. انجام کارهای هر چند کوچک سبب کارهای بزرگ می‌شود و صمیمیت و خوش‌رفتاری را به دنبال دارد، همچنین با انجام کارهای نیک کوچک به طریق اولی کارهای بزرگ فراموش نمی‌شود و در قیامت همه این کارها اجر و پاداش خود را دارد.

*اخیرا رسم شده وسط سال تحصیلی طلاب اردوی زیارتی می‌روند و دیگر ایامی باقی نمی‌ماند، این‌گونه می‌خواهیم شیخ طوسی‌ها از این حوزه‌هایی که بخش زیادی از سال تعطیل هستند، بیرون بیاید؟

* ملاحظه می‌شود تنها پنج روز ادارات تعطیل است ولی از 10 تا 15 روز را عید اعلام می کنند و می گویند شب عید است. کشورهای پیشرفته چنین تعطیلاتی ندارند و یکی از معضلات مملکت و حوزه‌های علمیه این تعطیلات است.

*اکنون سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، آیا با سه تا چهار ماه کار، تولید و اشتغال درست می‌شود؟

* باید اربابان فکر در زمینه تعطیلات مطالعه کنند و باید فکر اساسی برای تعطیلات حوزه‌ها شود.اگر 70 سال عمر کنید 20 سال مفید بوده است، باید فکر شود چه استفاده‌ای از عمر شده است؛ ممکن است گوش شنوایی امروز نباشد ولی یک روز گوش شنوایی پیدا می‌شود؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *