شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱

جان باختن یک شهروند با تیراندازی در عروسی!

سه شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب: 509034
رسم غلط تیراندازی بار دیگر در خوزستان حادثه آفرین شد و خانواده‌ای را به عزا نشاند.
جان باختن یک شهروند با تیراندازی در عروسی!
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم رسم غلط تیراندازی بار دیگر در خوزستان حادثه آفرین شد و خانواده‌ای را به عزا نشاند.
رواج آداب و رسومی غلط که گاهی می‌تواند شادی را به ماتم تبدیل کند موضوعی است که این روزها در برخی از شهرستان‌ها مسئله‌ساز شده است.
شامگاه گذشته نیز در مراسم‌ عروسی در روستای چومه سید علوان شهرستان شادگان اجرای آئین غلط تیراندازی جان یکی از شهروندان این شهرستان را گرفت.
بارها درباره مبحث فرهنگ‌سازی در این زمینه صحبت شده و البته نیز اقداماتی توسط نیروی انتظامی هر شهرستان صورت گرفته شده ولی نباید فراموش کرد که خواست و اراده آدمی از هرگونه مباحث فرهنگی برای کنار گذاشتن این رسم غلط بالاتر است.   
گزارشات زیادی مبنی بر پیامدها و خطرات جانی و مالی بر اثر انجام رسم تیراندازی در محافل بزم و عروسی وجود دارد که لازم است در این زمینه اقدامات جدی و موثری از سوی مسئولان مربوطه انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
نه آقا اینها سنتهای باستانی! است و باید حفظ شوند و کی گفته غلط است! چهارشنبه سوزی و رقاصی و نحوست سیزده و سبزه گره زدن و... همه سنت است و توی رسانه ها تبلیغ می شود و جلویشان هم گرفته نمی شود. مثل جاهای دیگر که از این کارها دارند گاوها را توی خیابان راه می اندازن و می روند جلویشان شاخشان بزنند و هیجان پیدا کنند یا گاو بازی می کنند و گاو بیچاره را می کشند. یا خروس ها را می اندازند به جان هم یا با گوجه می افتند به سر و کله هم می زنند یا یکروزی چوب می دهند دست زنها مردها را بزنند و... اینها همه سنتهای باستانیند و مقدس.