جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

احتمال حمله کردهای سوریه به «جبهه النصره»

سه شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب: 509031
سیبان حمو فرمانده «یگان های مدافع خلق» سوریه گفت که احتمال دارد نیروهای دمکراتیک سوریه با همکاری ارتش آزاد، نیروهای عشایر و حمایت هوایی روسیه به تروریستهای جبهه فتح الشام در ادلب حمله کنند.
احتمال حمله کردهای سوریه به «جبهه النصره»
 به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر«سیبان حمو» فرمانده یگانهای مدافع خلق سوریه در گفتگو با روزنامه الحیات چاپ لندن افزود: بعد از بیرون راندن نیروهای کرد – عرب با همکاری ائتلاف بین المللی ضد داعش از شهر رقه، طی چند هفته بعد از شروع نبرد احتمال دارد نیروهای دمکراتیک عملیات خود علیه جبهه فتح الشام (النصره سابق) را شروع کنند.
سیبان حمو افزود: نیروهای دموکراتیک سوریه عملیات نظامی را برای چند ساعت در سد «الطبقه» متوقف کردند  و به مهندسان و کارگرانی اجازه داده شد با پرچم سفید به مواضعی که داعش کنترل آنها را در درست دارد، بروند تا از عدم وجود خطرهای جدی در سد مطمئن شوند .
وی ادامه داد: نیروهای دموکراتیک به طور کامل فرودگاه نظامی الطبقه را به کنترل خود درآوردند که از این فرودگاه برای تجمع این نیروها پیش از شروع عملیات رقه در آوریل آینده استفاده خواهد شد و قرار است در این نبرد ۱۶ تا ۱۷ هزار نیروی کردی و عربی در چارچوب نیروهای دموکراتیک سوریه و با حمایت نظامی و هوایی ائتلاف شد داعش شروع شود.
فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه هماهنگی با روسیه را در عملیاتی که قرار است از شمال غرب حلب به سمت ادلب که تحت کنترل النصره قرار دارد، دور از انتظار ندانست و بر تداوم همکاری با آمریکا و روسیه تا شکست تروریسم و حل و فصل عادلانه مسئله کردها بر اساس نظام فدرالی در سوریه تاکید کرد.
گفتنی است استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه سال ۲۰۱۴ به طور کامل به اشغال گروه های تروریستی مسلح جبهة فتح الشام شاخه القاعده در سوریه و گروه احرار الشام درآمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *