سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱

دفاع مقدس سبب پرورش جوانان انقلابی شد

سه شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 508988
استاد حوزه علمیه قم گفت: انقلاب اسلامی دفاع مقدس سبب پرورش جوانان انقلاب اسلامی شد و به همین جهت بر مشکلات صبر می‌کردند.
دفاع مقدس سبب پرورش جوانان انقلابی شد
  به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیمآیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی شامگاه دوشنبه در مراسمی برگزار شده به مناسبت شهادت علی بن باقر (ع) اظهار داشت: ابتدای بصیرت این است که از خود بپرسیم برای چه در دنیا هستیم و به دنیا آمده‌ایم و این لحظه به هوش آمدن انسان است.
استاد حوزه علمیه قم ضمن اشاره به اینکه خداوند کار بیهوده‌ای انجام نمی دهد افزود: کسی که انسان را دست کم بگیرد، عالم به زمان خود نیست و عالم به زمان به این معناست که باور داشته باشیم خداوند اشتباه نمی‌کند.
حائری شیرازی بیان داشت: قلب و روح انسان خانه رسمی خداوند است و کعبه و مساجد خانه‌های اسمی خداوند هستند و دل انسان‌ها که به امانت نزد انسان‌ها سپرده شده‌است، خانه رسمی خدا است و زمین و آسمان‌ها نیز نتوانسته‌اند این بار امانت را بگیرند.
وی محبت را کیمیا و جهاد را برای محبت دانست و تصریح کرد: نماز، روزه و حج برای محبت به پروردگار است و اگر انسان با خدای خود انس بگیرد و مانوس شود به این معناست که خانه خدا را حفظ کرده‌است و امانت را نیز رعایت کرده‌است.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند هیچ چیز را بیهوده خلق نکرده‌است، خاطرنشان کرد: حدیث کسا را تنها برای نذر، درمان و حاجات نخوانید، بلکه برای کسب علم و استفاده علمی و فهمیدن محتوای آن بخوانید.
حائری شیرازی شهیدان را شهید راه محبت معرفی کرد و ابراز کرد: اگر جنگ و دفاع مقدس نبود جوانان ساخته نمی‌شدند و همچنین آن‌ها نسبت به مشکلات صبر نداشتند زیرا با وجود مشکلات، راضی و خشنود بودند و آن‌ها را از جانب خداوند می‌دانستند.
وی ضمن اشاره به اینکه عشق به امامان باعث حضور مردم در این مجالس است، افزود: عشق به امام زمان و پیامبر برای عشق به خداست و امام زمان به منزله خورشید محبت الهی و معنویت است و همچنین خورشید دل‌ها و روح‌های انسان است.
وی ضمن اشاره به برکات شهدا گفت: رزمندگان سخن امام راحل را بر همه چیزشان ترجیح دادند و شهادت دل انسان را خانه خدا می‌کند و بدانید که سر قبر شهدا رفتن برکت و رحمت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *