پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مسمومیت با غذای کنسروی کشنده است

سه شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 508985
غذاهای مسموم‌کننده ممکن است بو یا مزه ناخوشایندی نداشته باشند و بعضی از آنها مانند مسمومیت با غذای کنسروی کشنده است، همچنین در مسیر سفر توجه کنید مسمومیت با گیاهانی مانند خرزهره، دیفن‌باخیا، کرچک و برخی از قارچ‌های خودرو می‌تواند بسیار خطرناک است.
مسمومیت با غذای کنسروی کشنده است
 به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از هموطنان درخواست کرد با رعایت موارد بهداشتی ذیل سلامت خود را تضمین کنند:
1- طی سفر نوروزی‌تان حتما داروهای خود را همراه داشته باشید، چه‌بسا تا زمان پیدا کردن داروخانه در مقصد، برای تهیه دارو دچار مشکل شوید.
2- برای پیشگیری از گزش حشرات در محیط‌های گرم و مرطوب و استوایی، پشه‌بند، حشره‌کش‌های خانگی یا پماد و اسپری دافع حشرات همراه داشته باشید.
3- در خصوص بیماران دیابتی که انسولین تزریق می‌کنند، توجه به موارد زیر هنگام سفر ضرورت دارد:
* فراهم کردن انسولین و داروهای مصرفی و سرنگ برای تمام مدت سفر
* همراه داشتن دستگاه یا نوار کنترل قندخون، قند حبه‌ای، نبات، بیسکوییت و آبمیوه برای درمان کاهش احتمالی قندخون
* همراه داشتن میان‌وعده مناسب؛ مانند میوه و ساندویچ کوچک
4- در خصوص بیماران مبتلا به فشارخون بالا، بهتر است دستگاه فشارسنج و داروهای مصرفی همراه بیمار باشد و از مصرف مواد غذایی حاوی نمک مانند آجیل، تنقلات و مواد غذایی چرب خودداری شود.
5- در صورت نیاز می‌توانید پرسش‌های خود را در زمینه اطلاعات دارویی و موارد مسمومیت، با موضوعات ذیل و با کارشناسان مراکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت به شماره تلفن 1490 در میان بگذارید.
6- در مسیر سفر توجه کنید مسمومیت با گیاهانی مانند خرزهره، دیفن‌باخیا، کرچک و برخی از قارچ‌های خودرو می‌تواند بسیار خطرناک است. مراقب کودکان باشید و در صورت مسمومیت با این گیاهان مصدوم را در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل کنید.
7- چنانچه در یک محیط بسته و دارای بخاری نفتی یا گازی حالت تهوع، سرگیجه و خواب‌آلودگی داشتید، هرچه‌سریع‌تر بقیه را در جریان بگذارید و اگر مشکوک به مسمومیت با منوکسیدکربن هستید، محیط را ترک کنید.
8-غذاهای مسموم‌کننده ممکن است بو یا مزه ناخوشایندی نداشته باشند. با وجودی که اکثر مسمومیت‌های غذایی معمولا ظرف 24 ساعت برطرف می‌شوند، بعضی از آنها مانند مسمومیت با غذای کنسروی می‌توانند کشنده باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *