پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

وقتی لیپی، کی روش را سرمربی رئال کرد

سه شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 508973
چهارده سال پیش، مارچلو لیپی در قامت هدایت بیانکونری ها با حذف رئال مادرید، مقدمات حضور کی روش روی نیمکت کهکشانی ها را فراهم کرد.​​​​​​​
وقتی لیپی، کی روش را سرمربی رئال کرد
به گزارش جهان نيوز؛ در ابتدای هزاره جدید و با کارگردانی فلورنتینو پرز، پروژه کهکشانی های یک در مادرید رقم خورد و ستارگان تیم های مختلف در رختکن قوهای سپید گرد هم آمدند.
در تیمی که هدایت آن را ویسنته دلبوسکه بر عهده داشت، ستارگانی مانند کاسیاس، هیرو، روبرتو کارلوس، زیدان، فیگو، رونالدو و رائول بازی می کردند و این تیم بخت اول قهرمانی در لیگ قهرمانان به شمار می آمد.
اما از آن سو یوونتوس تحت هدایت لیپی نیز با ترکیبی مقتدر شامل ستارگانی چون بوفون، تورام، زامبروتا، ندود، کامورانزی، دلپیرو و ترزگه و بعد از حذف دراماتیک بارسا در مرحله یک چهارم، به مصاف مادریدی ها می رفت.
رئال مادرید طی 3 فصل اخیر دو بار فاتح لیگ قهرمانان شده بود و برای سومین قهرمانی در هزاره جدید، یوونتوس سرسخت را در مرحله نیمه نهایی ملاقات کرد.
در دیدار رفت و در برنابئو، مادریدی ها موفق شدند در خانه با نتیجه 1-2 یووه را مغلوب کنند اما جهنم دل آلپی، سناریویی ای جدید برای لیپی، دلبوسکه و البته کارلوس کیروش در سر داشت.
گل دقایق ابتدایی دیوید ترزگه روی همکاری با دلپیرو، از همان ابتدا نشان داد که شب دشواری در انتظار لوس بلانکوس است و دلپیرو در اواخر نیمه اول با نفوذ از سمت چپ به درون محوطه و ضربه ای زمینی دور از دستان کاسیاس، گل دوم بانوی پیر را به ثمر رساند تا نیمه اول با برتری یووه به پایان برسد.
در اواسط نیمه دوم و با تیزهوشی رونالدوی برزیلی، کهکشانی ها صاحب یک پنالتی شدند که ضربه زمینی فیگو با عمس العمل دیدنی بوفون همراه بود تا برتری یووه پایدار بماند.
در ادامه روی نفوذ ندود که در لحظات پایانی با دریافت کارت زرد فینال را از دست داد، یووه گل سوم را نیز به ثمر رساند و تک گل دقایق پایانی زیدان نیز نتوانست رئال را نجات دهد تا لیپی و یوونتوس، بعد از 5 سال انتقام فینال 98 را از قوهای سپید بگیرند.
آن نتیجه در نهایت باعث شد تا فلورنتینو پرز در پایان فصل حکم به اخراج دلبوسکه داده و کارلوس کی روش، دستیار وقت سرالکس فرگوسن را به عنوان سرمربی جدید رئال معرفی کند.
در آن تورنمنت، در نهایت یوونتوس در فینال و در ضربات پنالتی مغلوب میلان شد و لیپی که با حذف بارسا و رئال به یک قدمی جام رسیده بود، در حسرت فتح لیگ قهرمانان فصل 2003 باقی ماند.
حالا و بعد از 13 سال، دست تقدیر لیپی و کی روش را در قامت هدایت چین و ایران و در استادیوم آزادی برابر هم قرار داده است اما این بار، شرایط طرفین به کلی متفاوت است و کی روش با کسب پیروزی می تواند هر لحظه خود را دومین صعود متوالی با ایران نزدیک تر ببیند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *