سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۵
۷
خنثي سازي توطئه دشمنان در انتخابات 96 با تدبير رهبري

چه كساني قصد دارند با آراي ملت در سال 96 دربیافتند؟

دوشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 508889
اينكه برخي با وجود تاكيدات بسيار در خطرناك بودن قطبي كردن انتخابات، همچنان اصرار به چنين رويكردهايي دارند،‌ نشان از آن دارد كه متاسفانه گروه ها و جريان هاي فعال در عرصه سياسي از نگاه انقلابي تهي گشته اند و به خطر افتادن منافع ملي نيز براي آنها اهميتي خاصي ندارد.
چه كساني قصد دارند با آراي ملت در سال 96 دربیافتند؟
گروه سیاسی جهان نيوز: در انتخابات جمهوري اسلامي دو گروه همواره ساز مخالف مي زنند، يك سو كه تكليفش مشخص است ولي در سمت ديگر گروه ها و جريان هايي تنها انتخاباتي را خوب ارزيابي مي كنند كه دستشان به قدرت رسيده باشد.

به گزارش جهان نيوز، بيانات رهبر معظم انقلاب در اوايل هر سال پر از نكات كليدي و مهمي است كه مي توان براي مدت ها به عنوان فكت هاي اساسي در تحليل ها به كار گرفته شود. دشمنان انقلاب و نظام تلاش فراواني كردند تا با قرار دادن مردم در مقابل رهبري و ولايت فقيه،‌ستون نظام را سست كنند و در نهايت نظام جمهوري اسلامي را براندازي كنند ولي مديريت فوق العاده رهبر معظم انقلاب در بحران ها، كشتي نظام را به سلامت از تلاطم ها عبور داده است.

ايشان در بياناتشان در روز نخست سال 96 در حرم رضوي، به نكاتي درباره انتخابات پرداختند تا نشان دهند آنچه دشمنان درباره مهندسي انتخابات در نظام جمهوري اسلامي مي گويند و برخي نيز در داخل با عملكردها و گفتارها به آن پرو بال مي دهند، سخني گزاف و بيهوده و كينه جويانه است:‌" هرکس بخواهد با نتیجه‌ی آراء ملّت دربیفتد، بنده در مقابلش می­‌ایستم. در سالهای گذشته و انتخاباتهای گذشته هم همین‌جور بوده؛ در سال ۷۶ در سال ۸۴ در سال ۸۸ در سال ۹۲؛ بعضی مقابل چشم مردم بوده و مردم مطّلع شده‌اند؛ بعضی را هم مردم مطّلع نشده‌اند امّا این حقیر در جریان قرار گرفته‌ام. در همه‌ی این سالهایی که شمردم، کسانی بودند که میخواستند در مقابل انتخابات بِایستند؛ که در سال ۸۸ آشکار شد و آمدند در میدان اردوکشی کردند، و در آن سالهای دیگر جور دیگری [بود]. در همه‌ی این سالها بنده ایستادم و گفتم نتیجه‌ی انتخابات مردم هرچه هست باید تحقّق پیدا کند؛ این آنجایی است که من در امر انتخابات دخالت میکنم و در مقابل مخالفین و معارضین انتخابات می­‌ایستم؛ امّا در بقیّه‌ی امور دیگر نه، باید مُرّ قانون عمل بشود؛ مردم تشخیص بدهند و حرکت کنند."

در انتخابات سال 96 نيز همچون دوره هاي قبل، تبليغات مسمومي از سوي معاندين و دوستان نادان به راه افتاده است. از يكسو معاندين كه به غير از براندازي نظام و تهي كردن آن از مشروعيت و مقبوليت به چيز ديگري راضي نيستند و دوستان نادان نيز براي دست يازيدن به ريسمان قدرت حاضرند منافع ملي و ثبات سياسي را قرباني كنند. از ماههاي قبل برخي از گروه هاي سياسي به كمك شبكه هاي رسانه اي حامي، در حال قطبي كردن انتخابات و ايجاد ظن و گمان هاي مسموم در صورت عدم راي آوري خود هستند.

در اين ميان گروه هاي اصلاح طلب و حامي دولت تقريبا تمامي رقباي بالفعل و بالقوه حسن روحاني را در سيبل مقابل تخريب قرار داده اند و به صورت متناوب ليستي از تخريب را براي آنها آماده كرده اند.

اما در حاليكه كشور در سال هاي قبل و در دوران انتخابات،‌ فتنه هاي مختلفي را پشت سر گذاشته، ولي عده اي اصرار دارند به هر قيمتي شده، در قدرت باقي بمانند. بنابراين موضوعاتي را مطرح مي كنند كه مي تواند مورد سواستفاده و تبليغات عليه نظام قرار گيرد. آنها با به ميان كشيدن اينكه نظام به دنبال گزينه اي غير از روحاني براي رياست جمهوري است، سعي دارد تا با اجماع بر يك گزينه مطلوب اصولگرايان و نيروهاي انقلابي،‌ وي را به پاستور بفرستد.

 از زمانيكه نام ابراهيم رئيسي براي ورود به كارزار انتخابات مطرح شد، اينگونه سناريوها از سوي اطرافيان دولت شدت گرفته به نحوي كه عده اي در آنسوي آب ها از هم اينك بوق تقلب و دستكاري در انتخابات را مي نوزاند.
براي مثال بابك داد، يكي از حاميان فتنه 88 و متمايل به دولت يازدهم در تحليلي به اين موضوع اشاره كرده:‌ "تلاش‌های زیادی ابراهیم رئیسی در «امور خیریه!» آستان قدس را می‌بینم و از طرفی «نزدیکی او به رهبر» را و از طرف دیگر انتقادهای بی‌سابقه در پایان «دوره اول» یک دولت، همگی اینها خبر از جهت‌گیری خاصی می‌دهند که شبیه آن را در سال ۸۸ و پیش از آن انتخابات متقلبانه و سیاه دیده‌ایم."

علاوه براين جريان، جريان هاي انحرافي مانند حاميان حميد بقايي نيز از همان زمانيكه نام وي براي ورود به انتخابات پررنگ شد، نسبت به رد صلاحيت وي هشدار دادند و هرگونه عدم حضور وي در انتخابات يا عدم راي آوري وي را مرتبط با توهم مهندسي انتخابات و تقلب در نظام جمهوري اسلامي تفسير مي كنند.

اينكه برخي با وجود تاكيدات بسيار در خطرناك بودن قطبي كردن انتخابات، همچنان اصرار به چنين رويكردهايي دارند،‌ نشان از آن دارد كه متاسفانه گروه ها و جريان هاي فعال در عرصه سياسي از نگاه انقلابي تهي گشته اند و به خطر افتادن منافع ملي نيز براي آنها اهميتي خاصي ندارد.

بنابراين بايد گفت در سال جديد و در سال انتخابات همچون دوره هاي قبل طمع قدرت چشم برخي از گروه ها و شخصيت هاي سياسي را كور كرده و براي دستيابي به آن اتهامات فراواني را روانه سلامت انتخابات مي كنند.

مقام معظم رهبري از هم اينك تكليف تمامي جريان هاي سياسي را روشن ساخته و با قاطعيت اعلام داشته كه در مقابل هرگونه زياده خواهي براي به حاشيه بردن آراي مردم خواهند ايستاد.

چنين تاكيدي دو ماه پيش از انتخابات تكليف كساني را كه مي خواهند به هر قيمتي به قدرت برسند يا قدرت را حفظ كنند، روشن ساخته و مردم و افكار عمومي نیز ديگر با چنين روشنگري هايي در دام فتنه ها و توطئه هاي معاندين و قدرت طلبان نخواهند افتاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
فتنه های آخر الزمان یکی پس از دیگری می آیند. سعادتمند کسی که با چنگ زدن به ریسمان محکم ولایت و حبل المتین الهی خود را از تلاطم این دریاهای طوفانی و امواج سهمگین حفظ نماید. فتنه های خطرناک بعدی را اربابان زر و زور و قدرت با ریش و تسبیح و جای مهر بر پیشانی با کمک آقازاده هایشان که بطونهایشان از مال حرام بیت المال و رانت و دزدی و رشوه و... پر شده و بر گرده این ملت سوار شده ا
مردم آگاه باشید و با بصیرت چشمتان را فقط به پرچم ولایتمداری ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای حفظه الله بدوزید....
Iran, Islamic Republic of
حالا به نظرت ما که در کف جامعه هستیم و اختیار و قدرتی هم نداریم با
اربابان زر و زور و قدرت که با ریش و تسبیح و جای مهر بر پیشانی با کمک آقازاده هایشان که بطونهایشان از مال حرام بیت المال و رانت و دزدی و رشوه پر شده
باید چه کار کنیم مثلا؟
Iran, Islamic Republic of
همان کاری که در فتنه 88 کردیم و سینه سپر کردیم روشنگری کردیم نه مثل برخی خاموشان فتنه و کنج عافیت نشین طلبان به صحنه بیائیم و در بزنگاهها به ندای "این العماریون" های رهبر و امام و مقتدای زمانمان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای لبیک بگوییم و حماسه هایی چون 9 دی را خلق کنیم که در تاریخ کشور و جهان به تثبیت برسد و انشالله همین پرچم به دست صاحب اصلی آن برسد
Iran, Islamic Republic of
و نتیجه اش در سال 92 معلوم شد
Iran, Islamic Republic of
9 دی 88 که پای حیثیت نظام در میان بود، چه ارتباطی به انتخابات 92 داشت که نتیجه ندانم کاری و تکروی و اخلال آقازاده ها در سیستم کاری دولت وقت داشت و... آنجا اصل نظام در خطر بود اینجا تفرق اصولگرایان و عدم اتحاد آنها باعث روی کار آمدن دولت سال 92 شد.
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
آگاهی بخشی، بصیرت افزایی، بالا بردن سطح شعور سیاسی خود و اطرافیان و تلاش در جهت افزایش درک و بینش جامعه از شرایط زمان و مخاطرات و فتن پیش رو و...
سلمان
Iran, Islamic Republic of
خودتون رو خسرالدنيا و الاخره نكنيد مشايى رو دوره قبل رد صلاحيت كردن احمدى نژاد يا همراهانش كدوم اعتراض كردن كه اينبار بخواهند اعتراض كنند كار به هيچ چيز نداريم .....