شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

جزئیات دریافت مجوز راه‌اندازی مراکز پیش‌دبستانی

دوشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 508865
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تراکم کلاس در مناطق شــهری، در دوره اول ابتدایی حداکثر 31 و در دوره دوم 34 نفر در هرکلاس در نظر گرفته شده است، گفت: به رغم تلاش‌هایی که انجام شده، در تعدادی از مدارس کلانشهرها میزان تراکم مذکور رعایت نشده است.
جزئیات دریافت مجوز راه‌اندازی مراکز پیش‌دبستانی
 به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا رضوان حکیم‌زاده در این باره اظهار کرد: برابر دستورالعمل ســاماندهی نیروی انسانی و شرایط و اقتضائات آموزش و پــرورش، تراکم کلاس در مناطق شــهری، در دوره اول ابتدایی حداکثر 31 و در دوره دوم 34 نفر در هر کلاس در نظر گرفته شده است.
وی افزود: اما به دلیل کاهش جمعیت دانش‌آموزی در روســتاها و مهاجرت و افزایش این جمعیت در شــهرها بویژه در کلان شهرها و ضرورت تامین معلم با حداقل دانش آموز برای مدارس روستایی (تشکیل کلاس حتی با یک نفر)، به رغم تلاش‌هایی که انجام شده در تعدادی از مدارس کلانشهرها میزان تراکم مذکور رعایت نشده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: با حمایت بیشتر از آموزش و پرورش در تامین نیروی انسانی مورد نیاز، می‌توان به کاهش یا رفع این مشکل در آینده امیدوار بود.
حکیم‌زاده همچنین درباره فرآیند دریافت مجوز راه‌اندازی مرکز پیش دبستانی گفت: اشخاص حقیقی متقاضی تأســیس پیش دبستانی غیردولتی همچون سایر دوره‌های تحصیلی؛ پس از ارائه درخواســت و مدارک لازم به ادارات آموزش و پرورش و در صورت تأیید صلاحیت‌های فردی توسط مراجع ذیصلاح از جمله گزینش، حراست و بررسی و تأیید نهایی شورای سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت آموزش و پرورش، مجوز تأسیس دریافت کرده و سپس به عنوان مؤسس پیش دبستانی می‌توانند با معرفی فضای مطلوب و مورد تأیید، مجوز راه اندازی اخذ کنند.
وی افزود: در صورت وجود فضای مناســب در مدارس ابتدایی دولتی، به تشخیص منطقه و تأیید معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش، مطابق با ماده 43 قانون تنظیم بخشــی از مقررات مالی دولت مصــوب سال 1380 مجلس شورای اسلامی و آئین نامه اجرایی آن و با رعایت کلیه ضوابط و مقررات، همکاری لازم با مؤسسین متقاضی دایر کردن کلاس های پیش دبستانی غیردولتی در این قبیل فضاها معمــول شده و قــرارداد اجاره تنظیم و امضاء می شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نظارت مستمر بر مدیریت و کیفیت کلاس‌های پیش دبستانی علاوه بر شورای هماهنگی و ارزیابی مراکز پیش دبســتانی مناطق آموزش وپرورش، توسط کارشناس پیش دبســتانی معاونت آموزش ابتدایی نیز صورت می‌پذیرد، افزود: با توجه به اهمیــت آموزش و پــرورش دوره پیش دبستانی و ضرورت گذراندن این دوره برای همه کودکان قبل از ورود به دبستان توصیه می‌شود شهروندان و اولیاء جهت اطلاع و آگاهــی از مقررات آموزش و پرورش، قانون تأســیس مدارس و مراکز آموزشــی و پرورشی غیر دولتی، دستورالعمل اجرایی برنامه آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی، دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش و دســتورالعمل ســاماندهی و توسعه دوره پیش دبســتانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران را مطالعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *