جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

قم به شهری آبرومند تبدیل شود

دوشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۰
کد مطلب: 508842
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: ما نمی‌گوییم قم شهری لوکس شود بلکه باید شهری آبرومند باشد و هر کس وارد این شهر می‌شود متوجه جایگاه و منزلت ویژه این شهر باشد.
قم به شهری آبرومند تبدیل شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار با شهردار و  مدیران شهری قم، با تاکید بر اینکه همه باید برای شهر قم در کشور ویژه فعالیت کنند اظهار کرد: شهر قم متعلق به تمام جامعه شیعیان جهان است؛ اولا مرکز تشیع و محل بارگاه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران است و مرکز اصلی حوزه علمیه شیعه نیز در این شهر واقع شده است.

وی با بیان اینکه نگاه شیعیان به قم متفاوت است افزود: مسئولان ملی و استانی باید بدانند که جایگاه قم چیست و چه وظیفه‌ای نسبت به آن دارند.

این مرجع تقلید بیان کرد: ما نمی‌گوییم قم شهری لوکس شود بلکه باید شهری آبرومند باشد و هر کس وارد این شهر می‌شود متوجه جایگاه و منزلت ویژه این شهر باشد.

وی با اشاره به مشکل بافت فرسوده در شهر قم تصریح کرد: بافت‌های فرسوده شهر قم هم خطرناک است و هم زیبنده نیست و باید کم کم به دنبال این باشیم که ساماندهی این بافت‌ها صورت گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت تکمیل پروژه‌های محدوده حرم مطهر گفت: هر کسی وارد قم می‌شود به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران می‌رود و این دو مکان مقدس باید ویژه رسیدگی شود.

وی با اشاره به برنامه احداث بیمارستان در محدوده مسجد مقدس جمکران گفت: پیگیری شود تا عزمی که مسئولان جمکران و خیران گذاشته‌اند با حمایت وزیر بهداشت به زودی عملیاتی شود و این بیمارستان احداث شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به اهمیت مطالعه و کتاب خوانی افزود: کتابخانه در سطح شهر قم به ویژه در پردیسان نیاز است و باید هرچه سریع‌تر مشکلات مربوط به این کتابخانه رفع شود.



منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *