جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سیا از تمامی محصولات «اَپل» جاسوسی می‌کند

جمعه ۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 508671
ویکی‌لیکس اعلام کرد که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا تمامی محصولات شرکت اَپل از جمله گوشی‌های تلفن همراه آیفون را برای جاسوسی از صاحبان آنها هک کرده است.
سیا از تمامی محصولات «اَپل» جاسوسی می‌کند
 
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، وبگاه ویکی‌لیکس، پنجشنبه در تازه‌ترین افشاگری خود تعدادی از برنامه‌هایی را که سیا طی حدود 10 سال دنبال می‌کرده را افشا کرد که جاسوسی از صاحبان محصولات اپل را نیز شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش، سیا با بهره بردن از یک اِشکال نرم‌افزاری به نام نایت‌اسکایز 1.2 که تنها در محصولات اپل وجود دارد، امکان کنترل و نظارت بر گوشی‌های آیفون را داشته است.

بنا بر اعلام ویکی‌لیکس، این بدافزار، دستکم از سال 2008 برای نظارت و جاسوسی در محصولات تولید شدۀ اپل نصب شده است و حتی این امکان وجود دارد که سازمان سیا مانع پخش محموله‌های آیفونی شده که این بدافزار روی آنها نصب نشده بودند.

ویکی‌لیکس امکان دخالت سیا در زنجیرۀ تولید و توزیع محصولات اپل را رد نکرده و افزوده است ممکن است سیا سفارشات پستی آیفون را توقیف کرده باشد و پس از باز کردن و آلوده کردن محصولات به این بدافزار، آنها را مجدداً ارسال کرده باشد.

به گزارش پرس تی وی، انگلیس و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا نیز از یک میکروفون مخفی در تلویزیون‌های هوشمند برای جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی استفاده می‌کرده‌اند.

ویکی‌لیکس اواسط اسفند 1395 نیز «جامع‌ترین» اسناد سیا را دربارۀ «هک مخفیانۀ اطلاعات در سراسر جهان» و سوءاستفاده از محصولات شرکت‌هایی چون اپل، گوگل، مایکروسافت و حتی تلویزیون‌های سامسونگ و تبدیل آن‌ها به میکروفون‌های مخفی را فاش ‌کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *