سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲
۱
مدیریت اقتصادی خانواده؛

سیره اقتصادی رهبر انقلاب در منزل

پنجشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب: 508636
رهبر انقلاب در برابر تعویض اجاق گاز به محافظان گفته بودند «ما به اجاق گاز جدید نیاز نداریم؛ آن را برگردانید.»
سیره اقتصادی رهبر انقلاب در منزل

به گزارش جهان نيوز ، دقت در زندگی و سخنان اولیای الهی و بزرگان دین، این نکته را آشکار می‌سازد که آنان زندگی‌های ساده‌ای داشته‌اند و با میانه‌روی زندگی را سپری می‌کرده‌اند.
بزرگان عرفان و اخلاق، مصرف‌گرایی و گرایش به تجملات و امور غیر ضوری را نقطه آغاز خارج شدن از حد انسانیت و سرآغاز طغیان بشر دانسته‌اند؛ زیرا سرگرم شدن به امور مادی و دنیوی و بهره‌مندی فراوان از لذایذ مادی در بیشتر مردم غفلت ایجاد می‌کند و انسان را از کسب معنویات و اخرویات باز می‌دارد.
 در این زمینه، امام علی(ع) فرموده‌اند: ان اولیاء الله هم الذین نظروا الی باطن الدنیا اذا نظر الناس الی ظاهرها: «اولیای خدا کسانی‌اند که باطن دنیا را می‌نگرند، زمانی که دیگران به ظاهر دنیا می‌نگرند.»
نمونه بارز افرادی که با وجود داشتن زندگی‌ای ساده‌ای، به مقامات معنوی بالایی رسیده‌اند و افزون بر آن به بشریت، به ویژه شیعیان بسیاری خدمت رسانده‌اند، مرحوم علامه طباطبایی است.
او زندگی بسیار سخت؛ اما آبرومندانه داشت و کسی از باطنش خبر نداشت. وی معمولا برای مطالعه، به علت نداشتن درآمد کافی برای خرید کتاب، آنها را به امانت می‌گرفت.
علامه تفسیر المیزان را در وضعیتی نوشت که به نان شبش نیازمند بود و در آمدش در طول چند سال، با حق تألیفی بود که از این کتاب‌ها دریافت می‌کرد.
از دیگر افراد که شایسته است شیوه زندگی‌شان الگو قرار گیرد، رهبر معظم انقلاب است. به گفته یکی از محافظان ایشان، در آشپزخانه منزلشان اجاق گاز قدیمی سه شعله بوده که می‌شکند.
محافظان با آگاهی از این موضوع اجاق گاز دیگری را تهیه می‌کنند و به منزل آقا می‌آورند. آقا پس از مراجعه به منزل و دیدن این صحنه می‌فرمایند:‌ «ما به اجاق گاز جدید نیاز نداریم؛ آن را برگردانید.» سپس خودشان اجاق گاز قدیمی را تعمیر می‌کنند.
با الگوبرداری از چنین بزرگانی می‌توان زندگی‌ای ساده‌ داشت و به مقامات و درجات معنوی بالاتر رسید.

منبع: رسا
منبع: کتاب «حسابی مصرف کنیم»، محمدرضا بنیانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلامتی نایب امام زمان عج صلوات