جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

جو امنیتی موساد در آستانه دیدار اسپانیا

پنجشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب: 508615
موساد در آستانه بازی تیم ملی فوتبال اسرائیل مقابل اسپانیا بدون هماهنگی با پلیس میزبان امنیت منطقه خیخون را تحت‌نظر گرفت.
جو امنیتی موساد در آستانه دیدار اسپانیا
به گزارش جهان نيوز رسانه‌های اسپانیا در ابهامی عجیب فرو رفته و توان گزارش آنچه که در منطقه خیخون رخ می‌دهد ندارند. برخی رسانه‌های مستقل حتی از بی‌کفایتی نیروهای امنیتی اسپانیا نوشته و از اینکه موساد به صورت محرمانه هفته گذشته استادیوم خیخون را تحت‌نظر گرفته و حتی در چند نقطه دوربین نصب کرده است بسیار عصبانی هستند.
یکی از نویسندگان بخش اجتماعی روزنامه ABC اسپانیا در گزارش امروز خود نوشته است: این یک مسابقه فوتبال در تقویم رسمی فیفا است و بعید می‌دانیم نیروهای امنیتی اسپانیا توان اداره یک مسابقه 90 دقیقه‌ای را نداشته باشند. روز گذشته تیم ملی فوتبال رژیم اشغالگر قدس در شرایطی به شدت امنیتی وارد فرودگاه منطقه خیخون شده و از آنجا به ادعای رسانه‌های اسپانیا در آرامش کامل به سمت هتل محل اقامت خود هدایت شد. این در حالی است که رسانه‌های مستقل اسپانیا از جو به شدت امنیتی در اطراف هتل محل اقامت این کاروان خبر داده و آورده‌اند: دیوارنویسی‌ها و نقاشی‌های اعتراضی علیه رژیم اشغالگر قدس در شهرهای مادرید، مالاگا و خیخون اوج گرفته و در دو روز گذشته حداقل 20 جوان اسپانیایی به علت آنچه شورش خیابانی عنوان شده توسط پلیس اسپانیا دستگیر و بازداشت شدند.بسیاری از سازمان‌های مردم‌نهاد نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه نسبت به برگزاری این دیدار اعتراض کرده و فدراسیون فوتبال اسپانیا را به بی‌توجهی در قبال حقوق بشر و احساسات ضداسرائیلی مردم اسپانیا متهم کردند.
انتشار اخباری مبنی بر حضور نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در چند شهر اسپانیا و بررسی فرودگاه و استادیوم منطقه خیخون آن هم در بی‌خبری نیروهای امنیتی اسپانیا باعث نگرانی مردم شده و این سؤال مطرح می‌شود که نیروهای امنیتی اسپانیا چگونه از حضور مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی در امنیتی‌ترین بخش منطقه خیخون یعنی فرودگاه بین‌المللی این ایالت کاملاً بی‌خبر بودند.این دیدار که در چارچوب رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 است طبق تقویم فیفا باید برگزار شود و البته فدراسیون فوتبال اسپانیا بابت تن دادن به این میزبانی از سوی مردم این کشور تحت‌ فشار است.
لوپتگی سرمربی تیم ملی اسپانیا نیز در کنفرانس خبری روز گذشته خود از خبرنگاران خواست درباره مسائلی غیر از دنیای فوتبال سؤال نپرسند چرا که حق ندارد در این خصوص صحبت کند.
خبرنگاران اسپانیایی بابت سکوت سرمربی تیم ملی اسپانیا دلخور بوده و معتقدند سکوت او در ادامه تن دادن فدراسیون فوتبال اسپانیا به دستورات مقامات موساد است. گفته می‌شود بسیاری از بلیط‌های مسابقه رسمی اسپانیا مقابل تیم ملی فوتبال رژیم صهیونیستی از قبل توسط مقامات اسرائیلی خریداری شده و به هوادارانی که گروه‌های هماهنگ‌شده خود را در اختیار دارند منتقل شده است.
رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز از مردم این کشور خواسته صبور باشند و اجازه بدهند این مسابقه برگزار شود چرا که فیفا در صورت هر گونه رخداد غیرفوتبالی جریمه سنگین برای اسپانیا در نظر خواهد گرفت.


منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *