جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آمریکا باید به منطقه دفاع هوایی احترام بگذارد

پنجشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب: 508612
چین از آمریکا خواسته است تا به منطقه دفاع هوایی اعلام شده در دریای شرقی چین، احترام بگذارد.
آمریکا باید به منطقه دفاع هوایی احترام بگذارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم پس از آنکه سی ان ان اعلام کرد که جین به  یک فروند بمب افکن آمریکایی هشدار داده است که به طور غیر قانونی وارد حریم منطقه دفاع هوایی اعلام شده در دریای شرقی چین شده است، پکن امروز پنجشنبه اعلام کرد که ایالات متحده باید به منطقه دفاع هوایی احترام بگذارد.
چین در سال 2013 میلادی منطقه دفاع هوایی را در دریای شرقی چین اعلام کرده تا هواپیماهایی که در این منطقه پرواز می کنند، خود را به مقام های چینی معرفی کنند. آمریکا و ژاپن حاضر نشده اند تا این مساله را به رسمیت بشناسند.
سی ان ان به نقل از نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که یک فروند بمب افکن بی یک روز یکشنبه در نزدیکی کره جنوبی در حال پرواز بوده و خلبان های این هواپیما به کنترل کنندگان ترافیک هوایی چین پاسخ داده اند که در حال انجام عملیات عادی در حریم هوایی بین المللی هستند و از مسیر پروازی خود منحرف نشده اند.
هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرده که این مساله را نشنیده است و سئوالات مربوط را به وزارت دفاع چین ارجاع داده است ولی وزارت دفاع نیز حاضر به پاسخگویی نشده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: به طور کلی امیدوارم در این منطقه، اقدامات همه کشورها، نگرانی های امنیتی کشورهای منطقه را در نظر بگیرند و اقدامات آنها به نفع اعتماد متقابل، صلح و ثبات بین کشورها باشد. آمریکا نیز منطقه دفاع هوایی خودش را دارد و اگر این مساله درست است، آنها نیز باید به منطقه دفاع هوایی اعلام شده از سوی چین احترام بگذارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *