سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

168 سوال بی‌پاسخ از محسنی اژه‌ای

پنجشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 508603
مشاور سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به جزئیات نشست‌های خبری محسنی اژه‌ای در سال گذشته، گفت: بیشترین سوالات مطرح شده پیرامون مفاسد اقتصادی بوده است.
168 سوال بی‌پاسخ از محسنی اژه‌ای
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، محمود رضویان با بیان اینکه در طول سال ۹۵ در مجموع ۱۶ نشست خبری برگزار شده است، اظهار کرد: در نشست‎های خبری سخنگوی دستگاه قضا از آغاز تا نیمه سال گذشته در مجموع ۲ هزار ۶۱۶ سوال پاسخ داده شده که ۳۸۱ سوال مطرح شده از سوی اصحاب رسانه برای سال ۹۵ بوده است.

وی در ارتباط با موضوع غالب این سوالات گفت: از نظر فراوانی بیشترین سوالات خبرنگاران در خصوص مسائل مفاسد اقتصادی بوده با ۷۱۲ سوال، مسائل سیاسی با ۵۰۳ سوال، مسائل مربوط به اتباع خارجی و حقوق بشر با ۱۹۹ سوال، موضوعات اجتماعی و جرائم خاص با ۵۲۳ سوال و مسائل حقوقی و قضایی با ۶۷۹ سوال بوده است که در مجموع به ۲ هزار ۶۱۶ مورد پاسخ داده شده است.

وی از عدم پاسخگویی به ۱۶۸ سوال مطروحه از سوی خبرنگاران اشاره کرد و گفت: در نشست‎های سخنگوی دستگاه قضا سانسور سوال نداریم و هر خبرنگار با هر تیپ و گرایش و از هر رسانه‎ای سوال خود را مطرح می‎کند اما به دلیل محدودیت و معذوریت‎های قانونی و یا بعضا کامل نبودن پرونده به برخی سوالات پاسخ داده نشده است و البته از آنجایی که پرسش‎های خبرنگاران محدودیت زمانی و مکانی ندارد، جزئیات برخی اخبار باید از روسای دادگستری و دادستانهای  سراسر کشور اخذ شود که این امر نیازمند ارسال سوالات از سوی اصحاب رسانه در فاصله دو نشست است که علیرغم تاکید سخنگوی قوه قضائیه متاسفانه خبرنگاران سوالات خود را ارسال نمی‎کنند.

رضویان اضافه کرد: برای همین منظور از سوی دفتر سخنگوی قوه قضائیه  ۱۰ هزار ۷۸۵ سوال احتمالی همراه با پاسخ‌های حقوقی و قضایی در قالب بیش از ۲۵۰ بولتن تهیه شده است.

مشاور سخنگوی قوه قضائیه در پایان ضمن تشکر از روسای کل دادگستری استان‎ها، دادستان ها و سازمان‏‌های وابسته به قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماهه سال گذشته ۴ هزار و ۲۸۷ گزارش مکتوب در ارتباط با جرئیات پرونده‎های قضایی از مسئولین مربوطه به دفتر سخنگو به منظور اطلاع‎رسانی دقیق و کامل ارسال شده که این آمار نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، بنابراین بر خود فرض می‌دانم که از همکاری کلیه روسای دادگستری، دادستان‌ها و معاونین مربوطه و رسانه‌‏ها و خبرنگارانی که در راستای اطلاع‏ رسانی یاری‌گر ما بوده‎اند تشکر و قدردانی کنم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *