سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

ثبت‌نام ۵۸هزار و ۹۳۷ داوطلب انتخابات شوراها

پنجشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 508598
احمدی از ثبت‌نام ۵۸هزار و ۹۳۷ داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور خبر داد.
ثبت‌نام ۵۸هزار و ۹۳۷ داوطلب انتخابات شوراها
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور امروز در جریان بازدیدش از محل ستاد انتخابات شهرستان تهران، گفت: تاکنون 58 هزار و 937 داوطلب برای این دور از انتخابات شوراها در سراسر کشور ثبت‌نام کردند.
وی افزود: از این تعداد 15 هزار و 562 داوطلب برای شورای شهر و 43 هزار و 375 داوطلب برای شوراهای روستا ثبت‌نام کردند.
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: از این تعداد 55 هزار و 717 داوطلب مرد و 3220 داوطلب نیز زن هستند.
احمدی تصریح کرد: ثبت‌نام داوطلبان در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور نسبت به 4 دوره قبل سه برابر شده است.
وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم شنبه و یکشنبه تعداد بیشتری مراجعه کنند.
رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم هرچقدر به پایان زمان قانونی ثبت‌نام نزدیک شویم، تعداد داوطلبان بیشتر شود.
احمدی درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی نیز گفت: براساس گزارش متولی امر، 25 فرآیند الکترونیکی خواهد بود که 20 مورد آن در حال حاضر در حال انجام است.
وی ادامه داد: با ارائه سخت‌افزار و نرم‌افزار پیش‌بینی شده، با هیئت نظارت شورای نگهبان جلساتی برگزار کردیم. در توافقی که انجام گرفت، قرار شد در شهرهایی که تعداد اعضای شورای آن 7 یا 9 نفر است این سیستم الکترونیک را اجرایی کنیم.
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در حرم امام رضا(ع)، گفت: براساس فرمایشات رهبری، باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنیم، اجرای مرّ قانون، امنیت و سلامت انتخابات و بی‌طرفی در انتخابات وظیفه ماست که امیدواریم امانت‌دار خوبی باشیم.
احمدی تصریح کرد: در جریان تبلیغات انتخاباتی باید اخلاق‌مدار باشیم، خیلی بد است که شاهد رفتارهایی خلاف قانون باشیم، مردم به رفتار کاندیداها نگاه می‌کنند و درباره آن قضاوت خواهند کرد.
وی گفت: ممکن است روزهای پایان ثبت‌نام ازدحام بیشتر شود که فرمانداران تعداد کاربران را افزایش دهند تا زمینه سهولت در روند ثبت‌نام به وجود آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *