جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پشت‌پرده تبعید اجباری نواز شریف به عربستان

پنجشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 508575
پرویز مشرف رئیس‌جمهور پیشین پاکستان در گفت‌وگویی تلفنی ضمن رد ادعاهای نخست‌وزیر پاکستان علیه خود ناگفته‌هایی را از دلیل تبعید نواز شریف به عربستان رسانه‌ای کرد.
پشت‌پرده تبعید اجباری نواز شریف به عربستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم پس از سخنان اخیر نواز شریف که عدم حضور پرویز مشرف در پاکستان را مکافات عمل دانسته بود، پرویز مشرف طی مصاحبه‌ای تلفنی با شبکه «ای‌.آر.وای. نیوز» با مضحک خواندن این ادعا تصریح کرد: زمانی که نواز شریف را به عربستان تبعید کردم وی هیچ وجهه عمومی نداشت و من به‌ اصرار ملک عبدالله پادشاه پیشین آل سعود این کار را انجام دادم.
رئیس جمهور پیشین پاکستان اعلام کرد: همزمان با نواز شریف، بی‌نظیر بوتو نیز در خارج از کشور بود و معاهده ما بر آن بود که نواز شریف به‌مدت 10 سال حق ورود به پاکستان را نخواهد داشت و بی‌نظیر بوتو تا زمان انتخابات اجازه ورود را ندارد اما به‌ محض ورود بی‌‌نظیر بوتو به پاکستان، آل‌سعود از نواز شریف خواست تا به پاکستان برگردد و ما از این اقدام غیرقانونی جلوگیری کردیم.
ژنرال مشرف در بخش دیگری از مصاحبه خود از نواز شریف خواست تا به میزان محبوبیت خود میان مردم نگاهی بیندازد.
او گفت: اگر نواز شریف نگاهی به شبکه‌های اجتماعی بیندازد متوجه خواهد شد که مردم تا چه‌ اندازه از او متنفر هستند.
وی تصریح کرد: سیاست فعلی نیاز به تغییرات اساسی دارد و در صورتی که این اتفاق نیفتد در انتخابات پیش رو باز هم پیروزی از آن احزاب مسلم لیگ شاخه نواز شریف و حزب مردم خواهد بود.
ژنرال مشرف طی کودتایی پس از سلب قدرت نواز شریف به حکومت پاکستان رسید و در بدو دوره ریاست خود نواز شریف را به عربستان تبعید  کرد، پرویز مشرف سپس در انتخابات ریاست جمهوری پاکستان پیروز میدان شد و مدتی بر کرسی قدرت تکیه زد.
اقدامات وسیع علیه گروه‌های تروریستی و عملیات مشهور به «لال مسجد اسلام‌آباد» در زمان وی اتفاق افتاد.
وی مدتی است در کشورهای حوزه خلیج فارس به سر می‌برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *