جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نفوذ سامانه بارشی در مازندران

پنجشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 508564
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روز پنج‌شنبه با نفوذ و تقویت سامانه بارشی شرایط برای ابرناکی آسمان استان مهیا می‌شود.
نفوذ سامانه بارشی در مازندران
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس احمد اسدی اظهار کرد: همان‌گونه که پیش‌بینی شد روز چهارشنبه 2 فروردین ماه سال 966 از ناپایداری و ابرناکی آسمان مازندران کاسته شد و بیشینه دمای هوای استان از ساری، قائم‌شهر و آمل با 15 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دمای هوا نیز از بلده با 2 درجه سانتی‌گراد زیر صفر گزارش شده است.
وی ادامه داد: همچنین بیشترین بارندگی از رامسر و نوشهر با 14، گلوگاه 11 و ساری 7 میلی‌متر و بیشترین بارش برف از بلده با یک سانتی‌متر به ثبت رسید.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی روز پنج‌شنبه با نفوذ و تقویت سامانه بارشی شرایط برای ابرناکی آسمان استان مهیا می‌شود و به‌تدریج از سمت غرب استان شاهد بارندگی هستیم.
اسدی با بیان اینکه بارش‌ها از بعدازظهر پنج‌شنبه به‌تدریج به مناطق مرکزی و شرقی مازندران گسترش پیدا می‌کند، افزود: روزهای جمعه و شنبه نیز انتظار داریم این بارش‌ها به تناوب در سطح استان ادامه پیدا کند.
وی درباره وضعیت دمای هوای مازندران در این مدت، اضافه کرد: همچنین دمای هوای مازندران نیز طی این مدت کاهش می‌یابد.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: با توجه به کاهش دمای هوا، انتظار داریم بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی استان به‌صورت برف و باران باشد.
اسدی یادآور شد: همچنین ارتفاعات مازندران با توجه به مه‌آلود بودن با کاهش دید همراه بوده و با توجه به بارش برف و باران و لغزنده بودن اختلال در تردد محورهای کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود.
وی در پایان گفت: دریای مازندران نیز از فردا به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *