جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

40رویدادبرگزیده ورزش ایران وجهان درسال ٩٥

سه شنبه ۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۱۴
کد مطلب: 508311
مروری گذرا داریم به گزیده ای از این وقایع ریز و درشت که موجب لبخند و خنده و گاهی هم البته زمینه ساز اخم و اشک شما شد؛ خبرهایی از متن و حاشیه ورزش که در جامعه ایرانی به سوژه نخست روز تبدیل شدند و هر یک مدتی در ذهن مردم ماندند تا جایشان را به سوژه بعدی بدهند.
40رویدادبرگزیده ورزش ایران وجهان درسال ٩٥

به گزارش جهان نيوز، ورزش ايران در سال رو به پایان 95 هم مثل همیشه ماشین تولید خبرهای تلخ و شیرین برای مردم ایران بود.

رسانه های فعال در حوزه ورزش و علاقه مندان مطالعه و پیگیری خبرهای ورزشی در کشورمان نیز در این بهشت خبرسازی اهالی ورزش و ستاره ها و قهرمانانش کمتر روزی را بدون تیترهای داغ ورزشی گذراندند.

با هم مروری گذرا داریم به گزیده ای از این وقایع ریز و درشت که موجب لبخند و خنده و گاهی هم البته زمینه ساز اخم و اشک شما شد. در این میان، البته برخی رخدادهای جهانی و برون مرزی هم بود که برای مردم ورزش دوست کشورمان مهم بود که در فهرست به آنها هم اشاره کرده ایم؛ خبرهایی از متن و حاشیه ورزش که در جامعه ایرانی به سوژه نخست روز تبدیل شدند و هر یک مدتی در ذهن مردم ماندند تا جایشان را به سوژه بعدی بدهند.


1- استعفاي محمود گودرزي از سمت وزیر ورزش و جوانان و آغاز دوره فعالیت مسعود سلطاني فر بعد از رأی اعتماد بالای مجلس

2- ميزباني مسابقات جهاني شطرنج بانوان جهان در تهران، كشتي آزاد مردان جهان در كرمانشاه و كشتي فرنگي مردان جهان در آبادان بعد از امضای توافق برجام توسط دیپلمات های هسته ای ایران

3- درگذشت منصور پورحيدري، اسطوره و پيشكسوت اخلاق مدار و مردمي باشگاه استقلال بعد از یک دوره تحمل بیماری سرطان؛ وی لقب «پدراستقلال» را یدک می کشید.

4- مبارزه دلخراش و خونین آرينا مافي، دختر رزمي كار ايراني در قفس مسابقات ام ام اي در کشور ارمنستان و دفاع پدر او از این نوع مبارزه

5- - درگذشت محمد علی یا همان کاسیوس کلی، اسطوره بوكس جهان و بزرگترین ورزشکار قرن بیستم بعد از یک دوره طولانی بیماری پارکینسون
 
6- صعود تيم ملي واليبال ايران به بازي هاي المپيك براي اولين بار در تاريخ ورزش ايران

7- اشتباه عجیب عليفر ملقب به «سرهنگ» گزارشگر فوتبال شبکه سه، که حین گزارش یکی از بازی های جام ملت های اروپا با استفاده از ويكي پديا در تله یک جوان ایرانی افتاد و وی را به عنوان طراح ورزشگاه نيس فرانسه روی انتن زنده اعلام کرد.

8- اعتراض سراسري به طراحی لباس رسمي كاروان ايران در بازي هاي المپيك و طراحي مجدد اين لباس ها با دستور مستقيم مسئولان كميته ملي المپيك

9- تصويب لايحه تشكيل سازمان نظام تخصصي ورزش كشور در هيأت دولت

10- بازگشت تصوير يوز روي پيراهن تيم ملي فوتبال ايران که با اعتراض برخی فعالان محیط زیست مشخص شد. این یوز، یوزپلنگ در حال انقراض ایران نیست و از تبار آفریقایی بوده است!

11- انحلال پرافتخارترین باشگاه فوتبال بانوان در ایران؛ باشگاه ملوان بندرانزلی. مدیرعامل این باشگاه در مصاحبه ای عجیب در توجیه این تصمیم گفت، «دلیل انحلال تیم زنان ملوان در جامعه اسلامی گفتنی نیست!»

12- درگذشت يوهان كرايف اسطوره هلندی فوتبال جهان و باشگاه بارسلونا

13- آغاز رسمي بازي هاي المپيك ريو ٢٠١٦ با پيام توجه جدي مردم جهان به تغييرات اقليمي (گرمايش زمين و شعار ١/٥ درجه)

14- رسوای بزرگ دوپینگ سازماندهی شده در ورزش روسیه و محروميت كاروان پارالمپيك و برخي از ورزشكاران المپيكي و صاحبنام روس بعد از بررسی دوباره نمونه های دوپینگ

15- اعلام خبر اشتباه و نادرست فوت احسان عليخاني مجری تلویزیون روي آنتن زنده توسط گزارشگر و مجری اعزامي شبكه تلويزيوني ورزش به رقابت هاي المپيك ریو!

16- براي نخستين بار در تاريخ بازي های المپیک، تيمی متشکل از پناهندگان (ورزشكاران بدون پرچم) در افتتاحیه المپیک 2016 در ریو رژه رفتتند.

17- اشك هاي محمد بنا، بهداد سليمي ومجتبي عابديني به دليل برخي نتایج ضعیف و یا ناداوري ها در جريان بازي هاي المپيك ٢٠١٦ ريو
 
 
40 رویداد و سوژه برگزیده ورزش ایران و جهان در سال ١٣٩٥
 
18- كسب اولين مدال المپيكي تاريخ ورزش زنان ايران توسط كيميا عليزاده در رشته ورزشي تكواندو. هیچ یک از مسئولان ورزش ایران که به ریو سفر کرده بودند در سالن مسابقه حضور نداشتند! 
 
19- شكسته شدن بيش از ٨٠ ركورد جهاني و المپيك بشر، در بازي هاي المپيك ٢٠١٦ ريو
 
20- شهادت بهمن گلبارنژاد، دوچرخه سوار ملي پوش كشورمان در اثر یک سانحه حين مسابقات دوچرخه سواري پارالمپيك ٢٠١٦ ريو
 
21- آغاز رسمي فعاليت زنان ايراني در ورزش موتورسواري براي اولين بار پس از انقلاب اسلامي
 
22- اعتراض نمادين كالين كوپرنيك بسكتباليست تيم ملي آمريكا و نشستن او روي نيمكت به هنگام پخش سرود ملي ایالان متحده آمريكا در اعتراض به تبعيض نژادي
 
23- جنجال درجامعه فوتبال و اعتراض برخی چهره های سیاسی کشور برسر تقارن بازي دو تیم فوتبال ايران و كره جنوبی در با شب تاسوعای حسینی. این غائله با عزاداری بیادماندنی 100هزارنفر تماشاگر در ورزشگاه آزادی و پیروزی تیم ملی ایران به پایان رسید
 
24- هتك حرمت و پاشيدن رنگ بر روي مزار برخي اسطوره هاي ورزشي در قطعه نام آوران بهشت زهرا و تخریب قبور برخی از مفاخر ورزش ایران که موجب اعتراض عمومی شد.
 
25- آغاز مسابقات تيم ملي فوتبال ايران در مرحله سوم و نهايي انتخابي جام جهاني ٢٠١٨ روسيه 
 
26- درگذشت مهرداد اولادي بازيكن سابق تيم های فوتبال پرسپوليس و استقلال و تیم ملی و اشاره دادستان تهران به رواج مصرف برخی مواد ممنوعه و تأثیر آن در مرگ ستاره ها
 
27- حركت جوانمردانه و اخلاقي سارا خادم الشريعه در جريان رقابت هاي شطرنج بانوان مقابل حریف خارجی و مساوی کردن بازی بخاطر حال وخیم جسمی حریف 
 
28- دو برابر شدن بودجه وزارت ورزش و جوانان و تصويب قوانين ساختاري و حمايتي در برنامه ششم توسعه كشور (تعيين تكليف حق پخش تلويزيوني)
 
29- انتخاب رضا مهماندوست سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندوی آذربایجان به عنوان بهترين مربي سال تكواندو جهان و دریافت نشان افتخاراین کشور از سوی الهام علی اف... وی در دو دوره مسابقات المپیک و جهانی با ترکیبی متشکل از رزمی کاران ایرانی تیم ایران را پشت سر گذاشت. همچنین جمشید خیرآبادی هم نشان ویژه از رئیس جمهور کشور همسایه دریافت کرد.
 
40 رویداد و سوژه برگزیده ورزش ایران و جهان در سال ١٣٩٥
 
30- هجوم كاربران ايراني به صفحه آرون رمزي فوتبالیست شاغل در لیگ برتر انگلیس پس از فوت آيت الله هاشمي رفسنجاني! به نوشته رسانه های معتبر بریتانیا، این بازیکن هرگاه گل می زند یک چهره سرشناس و بزرگ درجهان فوت می کند!
 
31- اعتراض گسترده كاربران فضاي مجازي به اعضای ورزشی و بدون تخصص شوراي شهر تهران پس از حادثه تلخ آتش سوزی و تخريب ساختمان پلاسكو.
 
32- پيروزي و بازگشت معجزه وار تيم فوتبال بارسلونا برابر پاري سن ژرمن در چهارچوب مرحله یک هشتم نهایی ليگ قهرمانان اروپا با زدن سه گل دردو دقیقه پایانی و وقت های تلف شده که البته با کمک اشتباهات عجیب داور ترکیه ای حاصل شد. 
 
33- اخراج مربيان و كادر ايراني تيم ملي فوتبال ايران توسط كارلوس كي روش در آستانه بازي هاي حساس انتخابي جام جهاني ٢٠١٨ روسيه.
 
34- اقدام بحث برانگیزعباس جدیدی عضو کشتی گیرشورای اسلامی شهرتهران درعکس گرفتن با بدن نیمه جان منصورپورحیدری روی تخت بیمارستان که به هجوم میلیونی ایرانی ها در فضای مجازی و تمسخر او انجامید.
 
40 رویداد و سوژه برگزیده ورزش ایران و جهان در سال ١٣٩٥
 
 
36-  كسب بيشترين سهميه المپيك توسط كاروان ورزش جمهوري اسلامي ايران از تاريخ آغاز اين بازي ها
 
37- محرومیت ناگهانی تیم های استقلال و تراکتورسازی تبریز از جذب بازیکن با حکم فیفا که به خاطر بی توجهی به مکاتبات بین المللی و افتضاح دبیرکل فدراسیون فوتبال و این دو باشگاه پنهان مانده بود!
 
38- كشتار هواداران فوتبال دو تيم ورزشي منطقه الاسكندريه بابل توسط داعش
 
39- سقوط هواپیمای تیم چاپه گوئنسه برزیل فینالیست آمریکای جنوبی در نزدیکی فرودگاه شهر مدلین کلمبیا ... این هواپیما حامل ۷۲ مسافر و ۹ خدمه بوده و تنها شش نفر از آن نجات پیدا کردند.
 
40- افتتاح ورزشگاه امام رضا (ع) به عنوان يكي از مجهزترين و مدرن ترين ورزشگاه های خاورميانه و نخستین استادیوم مسقف ایران
 
40 رویداد و سوژه برگزیده ورزش ایران و جهان در سال ١٣٩٥
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *