کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار روسیه به اروپا

1 فروردين 1396 ساعت 3:33

دولت روسیه از اتحادیه اروپا خواست به پیامدهای مشارکت در براندازی حکومت ها توجه کند.


  به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران روسیه با انتقاد از سیاست ها و  رویکردهای ضدروسی اتحادیه اروپا در باره شبه جزیره کریمه، تاکید کرد: این اتحادیه به واقعیت ها و پیامدهای مشارکت برخی اعضای خود در براندازی حکومت ها بیاندیشد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه که روز سه شنبه در پایگاه اینترنتی این وزارت خانه منتشر شده، آمده است: سخنان فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مناسبت سالروز الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه حیرت آور است.

وزارت خارجه روسیه با انتقاد از تکرار ادعای «نقض حقوق بشر در کریمه و غصب آن» تاکید کرده است: اتحادیه اروپا همچنان دور از واقعیت بسر می برد و تحولات مثبت در زندگی ساکنان شبه جزیره کریمه را در چارچوب قلمرو روسیه نادیده می گیرد.

در پایان بیانیه آمده است: چنین به نظر می رسد که مقام های اتحادیه اروپا در شرایطی از حقوق بین المللی به بهانه شبه جزیره کریمه سخن می گویند که نقض آشکار معیارهای آن درعراق، لیبی و اوکراین و شرکت کشورهای عضو این اتحادیه در اقدام های براندازی حکومت های این کشورها را از یاد برده اند.

شبه جزیره کریمه واقع در ساحل دریای سیاه سال 2014 پس از برگزاری یک همه پرسی به خاک روسیه منضم شد، اما اوکراین و کشورهای غربی به پیشگامی آمریکا اقدام روسیه را غیرقانونی می دانند.  


کد مطلب: 508299

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/508299/هشدار-روسیه-اروپا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com