پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

معاون روحانی: اشتغال با شعار ایجاد نمی‌شود!

سه شنبه ۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب: 508267
معاون اول رِئیس جمهور گفت: اشتغال مسأله‌ای نیست که بتوان با شعار و به صورت احساسی با آن برخورد کرد، بلکه نیازمند سرمایه‌گذاری و تولید است.
معاون روحانی: اشتغال با شعار ایجاد نمی‌شود!
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس اسحاق جهانگیری امشب در حاشیه زیارت گلزار شهدای کرمان در  جمع خبرنگاران اظهار  داشت: در سال جدید نیز مانند نوروز سال‌های گذشته به استان کرمان سفر کردم و در جریان این سفر درباره مسائل استان کرمان با استاندار بحث و تبادل نظر می‌کنیم.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیان داشت: تولید و اشتغال یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی نظام جمهوری اسلامی است و با مسأله بیکاری به ویژه بیکاری جوانان مواجه هستیم.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: باید کارهای بزرگی برای ایجاد شغل انجام شود و سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر نیروی جویای کار وارد بازار می‌شوند و اشتغال مسأله‌ای نیست که بتوان با شعار و به صورت احساسی با آن برخورد کرد، بلکه نیاز به سرمایه‌گذاری و تولید است. 
جهانگیری ابراز داشت: تولید داخلی از اهمیت به‌‌سزایی برخوردار است و باید بر روی فرهنگ مردم کار شود تا از کالاهای ایرانی استفاده کنند و بدانند استفاده از کالاهای داخلی به معنای به‌کارگیری جوانان در کارگاه‌هاست و استفاده از کالای خارجی به معنای ایجاد شغل برای جوانان سایر کشورهاست.
وی عنوان کرد: جلوگیری از ورود قاچاق کالا به کشور امری ضروری است، زیرا قاچاق کالا به اقتصاد کشور لطمه وارد می‌کند و باید واردات کالا را مدیریت کنیم و برای تولیدات داخلی به دنبال بازارهای مناسب باشیم.
معاون رئیس جمهور گردشگری را حوزه مناسبی برای ایجاد اشتغال خواند و افزود: گردشگری به سرمایه کمی نیاز دارد، اما شغل زیادی ایجاد می‌کند و باید به سمتی حرکت کنیم که گردشگران خارجی وارد کشور شوند.
جهانگیری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال جاری در مورد تولید تصریح کرد: سرمایه‌گذاری پیش‌نیاز اشتغال است و نیازمند سرمایه‌گذاری در کشور هستیم و باید منابع سرمایه‌گذاری تامین شود و سالانه به 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور نیاز داریم.
وی ابراز داشت: بخش خصوصی باید وارد میدان اقتصادی شود و زمینه مناسبی را در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی برای بخش خصوصی فراهم کنیم.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه استان کرمان در زمینه اقتصاد مقاومتی جزو استان‌های موفق کشور است، خاطرنشان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در بعضی از استان‌ها کارهای نو و ابتکاری انجام شد که استان کرمان در راس آنها می‌درخشد.
جهانگیری اجرای طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج در استان کرمان را نمونه موفقی خواند که توانسته با بهره‌گیری از سرمایه‌های کوچک بخش خصوصی برای راه‌اندازی صندوق‌های خرد روستایی اقدام کند.
وی عنوان کرد: باید موانع توسعه استان کرمان شناسایی شود، کمبود منابع آب یکی از اصلی‌ترین محدودیت‌ها در این خطه است و اگر در این سفر فرصتی پیش آید از پروژه‌های انتقال آب استان کرمان بازدید می‌کنم تا این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسند.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: امیدواریم بتوانیم طرح‌های بزرگی را برای انتقال آب از دریای عمان به بخش مرکزی دنبال کنیم و انتقال آب به مس سرچشمه و گل گهر سیرجان از خلیج فارس در حال اجراست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
البته حداقل برای شما پیرمردهای پرادعا این دولت باشعارووعده و،بدون سرمایه گذاری شغل ایجادکرده!
Iran, Islamic Republic of
ما مردم هم که همینه میگوئیم !!! پس چه نامروتی شعار میدهد ؟؟؟؟