جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

کودتا بهانه‌ای برای تسویه حساب سیاسی بود

سه شنبه ۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۱
کد مطلب: 508263
رئیس دستگاه اطلاعات آلمان (بی‌ان‌دی) ادعای رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر اینکه کودتای سال گذشته توسط جنبش «فتح‌الله گولن» واعظ ترکیه‌ای مستقر در آمریکا طرح‌ریزی شده را رد کرده است.
کودتا بهانه‌ای برای تسویه حساب سیاسی بود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس رئیس دستگاه اطلاعات آلمان (بی‌ان‌دی) ادعای «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر اینکه کودتای سال گذشته در ترکیه توسط جنبش «فتح‌الله گولن» واعظ ترکیه‌ای مستقر در آمریکا طرح‌ریزی شده را رد کرده و گفته که این کودتا بهانه‌های لازم برای تسویه حساب‌های سیاسی را در اختیار «اردوغان» قرار داده است.
«برونو کال» در مصاحبه‌ای با «اشپیگل» گفت: «حتی قبل از 15 جولای (روز کودتا) دولت ترکیه موج گسترده‌ای از پاکسازی‌ها را آغاز کرده بود. به همین خاطر بود که عناصری در داخل ارتش احساس کردند که بایستی سریعتر و قبل از اینکه پاکسازی‌ها بیش از اندازه انجام بشود، کودتا را آغاز کنند اما دیر شده بود و پاکسازی‌ها به اندازه کافی انجام شده بود.»
وی اضافه کرده وقایعی که پس از کودتا رخ دادند، وقایعی بودند که بدون وقوع کودتا نیز اتفاق می‌افتادند، اما «کودتا بهانه‌ای مطلوب و دلخواه بود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *