کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام تبریک نوروزی روحانی به سران ۱۱ کشور منطقه‌

30 اسفند 1395 ساعت 13:06

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای، فرا رسیدن سال ۱۳۹۶ هجری شمسی و عید سعید نوروز را به سران ۱۱ کشور منطقه‌ای تبریک گفت.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن سال 1396 هجری شمسی و عید سعید نوروز را به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان ،قرقیزستان ،هندوستان و ازبکستان تبریک گفت.

روحانی در پیام‌های جداگانه خود خطاب به سران 11 کشور منطقه که نوروز را جشن می‌گیرند، اظهارداشت: نوروز زیباترین جشن طبیعت است که با گذار از زمستان به بهار، امید و سرسبزی را به ارمغان می‌آورد. این جشن نماد اعتدال، آرامش، گرمی، روشنایی، فراوانی و طراوت است که خداوند بزرگ به انسان ارزانی می‌دارد. اعتدالی که ریشه در تحولات طبیعت و باورهای دین و احکام اسلام رحمانی دارد.

رئیس‌جمهوری صلح و اتحاد در منطقه باستانی نوروز  را خواسته ملت‌های معتدل دانست و گفت: جهان امروز بیش از هر زمان دیگر، به امیدی نیاز دارد که در پرتو آن، محبت، عشق و صمیمیت را ارج نهاده و کشورها را به جای تقابل، به تعامل دعوت نماید؛ چرا که ملت‌ها با تمسک به امید، صلح و آرامش می‌توانند در پرتو اتحاد و تعامل با یکدیگر، با چهره زشت و ناپسند برآمده از کج فهمی از دین و افراط‌گرایی قبیله‌ای که حاصل آن تروریسم است، مقابله نمایند.

روحانی در پایان پیام خود خطاب به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان ، قرقیزستان ،هندوستان و ازبکستان، سالی مملو از شادکامی را برای مردم این کشورها آرزو کرده است.


 


کد مطلب: 508239

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/508239/پیام-تبریک-نوروزی-روحانی-سران-۱۱-کشور-منطقه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com