کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازخوانی نامه عاشقانه امام «روح الله» به بانوی انقلاب اسلامی

29 اسفند 1395 ساعت 11:09

آنگونه که از خاطرات خانم ثقفی و سایر اعضای خانواده امام بر می آید این ازدواج، زندگی عاشقانه ای را در پی داشت و امام خمینی در زندگی شخصی اش با عشق و احترام ویژه‌ای به پیمان زناشویی اش با خانم ثقفی وفادار ماند.



به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم،میلاد حضرت زهرا(س) و روز مادر در ایران اسلامی همیشه با شور و شعف برگزار شده است. امسال که این روز مبارک همزمان با ایام نوروز شده است و به همین دلیل جامعه ایرانی اشتیاق دوچندان پیدا کرده است. در کنار این اتفاقات مصادف بودن میلاد امام خمینی(ره) با میلاد حضرت زهرا(س) باعث گردید تا باردیگر نگاهی به «نامه عاشقانه امام خمینی(ره)» به همسرشان بیاندازیم.

آنگونه که از خاطرات خانم ثقفی (همسر امام) و سایر اعضای خانواده امام بر می آید این ازدواج، زندگی عاشقانه ای را در پی داشت و امام خمینی در جایگاه یک روحانی بلندپایه و مبارز سیاسی در زندگی شخصی اش با عشق و احترام ویژه‌ای به پیمان زناشویی اش با خانم ثقفی وفادار ماند.

امام خمینی در سال 1312 عازم سفر حج شد و در بین راه نامه عاشقانه ای برای همسرش نوشته است که تصویر دیگری از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را مقابل چشم مخاطب قرار می دهد. متن کامل این نامه را در ادامه می خوانید:
زمان: فروردین 1312/ذى القعده 1351.
مکان: لبنان، بیروت.
مخاطب: ثقفى، خدیجه (1).
تصدقت شوم؛ الهى قربانت بروم، در این مدت که مبتلاى به جدایى از آن نور چشم عزیز و قوّت قلبم گردیدم متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آئینه قلبم منقوش است. عزیزم امیدوارم خداوند شما را بسلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند. [حالِ‏] من با هر شدتى باشد می‌‏گذرد ولى بحمدالله تا کنون هرچه پیش آمد خوش بوده و الآن در شهر زیباى بیروت هستم؛ (2) حقیقتاً جاى شما خالى است فقط براى تماشاى شهر و دریا خیلى منظره خوش دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراه نیست که این منظره عالى به دل بچسبد.

در هر حال امشب شب دوم است که منتظر کشتى هستیم، از قرار معلوم و معروف یک کشتى فردا حرکت می‌‏کند ولى ماها که قدرى دیر رسیدیم، باید منتظر کشتى دیگر باشیم. عجالتاً تکلیف معلوم نیست امید است خداوند به عزت اجداد طاهرینم که همه حجاج را موفق کند به اتمام عمل، از این حیث قدرى نگران هستیم ولى از حیث مزاج بحمدالله به سلامت، بلکه مزاجم بحمدالله مستقیم تر و بهتر است. خیلى سفر خوبى است جاى شما خیلى خیلى خالیست. دلم براى پسرت (3) قدرى تنگ شده است. امید است هر دو (4) به سلامت و سعادت در تحت مراقبت آن عزیز و محافظت خداى متعال باشند اگر به آقا (5) و خانم‏ها‌(6) کاغذى نوشتید سلام مرا برسانید.
من از قِبَل همه نایب الزیاره هستم.
به خانم شمس آفاق (7) سلام برسانید و به توسط ایشان به آقاى دکتر (8) سلام برسانید. به خاور سلطان و ربابه سلطان سلام برسانید.
صفحه مقابل را به آقاى شیخ عبد‌الحسین بگویید برسانند.
ایام عمر و عزت مستدام. تصدقت، قربانت؛ روح اللَّه.
عکس جوف در حال دلتنگى از حرکت نکردن. (9).
صحیفه امام، ج‏1، ص: 2

 


کد مطلب: 508123

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/508123/بازخوانی-نامه-عاشقانه-امام-روح-الله-بانوی-انقلاب-اسلامی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com